אוקראינה: 53 הרוגים ועשרות פצועים בהפגזת בית סוהר

עשרות שבויי מלחמה אוקראינים נהרגו בהפגזת בית כלא בעיירה אולניבקה שבמחוז דונצק, כאשר אוקראינה ורוסיה מאשימות זו את זו בהפצצת המקום. במקביל, שר החוץ האמריקני והרוסי שוחחו אחד עם השני במהלכה דנו הצדדים בעסקת החלפת שבויים בין שתי המדינות

53 הרוגים ועשרות פצועים בהפגזת בית סוהר: זלנסקי קרא לעולם להכיר ברוסיה כמדינת טרור
בית הכלא בעיירה אולינבקה שהופגז. מחוז דונצק | צילום: רויטרס

עשרות שבויי מלחמה אוקראינים נהרגו אתמול (שישי) בהפגזת בית כלא בעיירה אולניבקה שבמחוז דונצק (מזרח אוקראינה), כאשר אוקראינה ורוסיה מאשימות זו את זו בהפצצת המקום. ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי 40 אסירים נהרגו ו-75 נוספים נפצעו. דובר הרפובליקה העממית של דונצק טען כי 53 אסירים נהרגו כתוצאה מתקיפה אוקראינית שבוצעה באמצעות מערכת HIMARS"" האמריקנית לשיגור רקטות לטווח בינוני.

הכוחות האוקראינים הכחישו את הטענות הרוסיות וטענו כי הרוסים הפגיזו את המקום באמצעות ארטילריה, בכדי להסתיר את ההתעללות שהאסירים האוקראינים חווים בבית הכלא. בתגובה, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה, וקרא לקהילה הבינלאומית, ובייחוד לארצות הברית להכיר ברוסיה כמדינה שנותנת חסות לטרור. יתרה מכך, כוחות הביטחון האוקראינים קראו לאו"ם ולצלב האדום להגיב באופן מידי על ההפגזרה, הרי שלדברי אוקראינה - שני הארגונים נתנו לה ערבויות שהעצורים בבית הכלא יטופלו "כראוי".

גופות ההרוגים בהפגזת בית הכלא בעיירה אולניבקה
גופות ההרוגים בהפגזת בית הכלא בעיירה אולניבקה | צילום: רויטרס

שירות הביטחון האוקראיני, ה-SBU, טען כי הצליח לנטר שיחת טלפון בין גורמי הכוחות בדלנים הנתמכים על ידי רוסיה, שממנה עולה כי אלו הכוחות הרוסיים שהפגיזו את בית הכלא. לטענת ה-SBU, בצילומי הוידאו מהמקום ניתן לראות כי חלק מהחלונות בחדשרים נותרו ללא פגע, "מה שעשוי לרמז על פיצוץ שמקורו בתוך בית הכלא ולא מחוצה לו".