מזכ"ל נאט"ו: "המלחמה באוקראינה יכולה להימשך שנים"

ינס סטולטנברג הזהיר כי על מדינות המערב להתכונן להמשך התמיכה במדינה שנמצאת תחת מתקפה של הצבא הרוסי כבר כמעט ארבעה חודשים. לדבריו, עלויות המלחמה במזרח אירופה היו גבוהות, אך אם יתאפשר למוסקבה להשיג את מטרותיה - המחיר יהיה גבוה אף יותר. "אספקת נשק מודרני יותר לאוקראינה תגדיל את סיכוייה להצליח"

ינס סטולטנברג, מזכ"ל האו"ם
ינס סטולטנברג, מזכ"ל נאט"ו | צילום: רויטרס

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הזהיר היום (ראשון) כי המערב חייב להתכונן להמשך התמיכה באוקראינה, במלחמה שעשויה לדבריו להיארך שנים. עוד אמר, כי עלויות המלחמה במזרח אירופה היו גבוהות, אך אם נאפשר למוסקבה להשיג את מטרותיה הצבאיות - המחיר יהיה גבוה אף יותר.

דבריו של סטולטנברג הגיעו במקביל לאזהרת ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לגבי הצורך להתכונן לסכסוך ארוך טווח. גם סטולטנברג וגם ג'ונסון מסרו כי שליחה נוספת של נשק לאוקראינה, תביא לכך שניצחונה יהפוך לסביר יותר.

עוד מסר סטולטנברג לעיתון גרמני, כי "עלינו להתכונן לעובדה שזה (הקרב) עלול לקחת שנים. אסור לנו לוותר על התמיכה באוקראינה גם אם העלויות גבוהות, לא רק בתמיכה הצבאית - אלא גם בעליית מחירי האנרגיה והמזון".

Whatsapp Image 2022 04 19 At 0
טנקים רוסיים באזור הקרבות בדונבאס | צילום: רויטרס

עוד אמר, כי אספקת נשק מודרני יותר לאוקראינה תגדיל את סיכוייה להצליח לשחרר את אזור דונבאס המזרחי במדינה, שחלק גדול ממנו נמצא כיום בשליטה רוסית. בחודשים האחרונים נאבקו כוחות רוסיים ואוקראיניים על השליטה בשטח של מזרח המדינה - בעוד שרוסיה עושה התקדמות איטית בשבועות האחרונים.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, האשים את ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, בכך שנקט ב"מסע התשה" ו"ניסה להביס את אוקראינה באכזריות מוחלטת". עוד אמר, "אני חושש שאנחנו צריכים להכין את עצמנו לקראת מלחמה ארוכה. הזמן הוא הגורם החיוני. הכל יהיה תלוי בשאלה אם אוקראינה תוכל לחזק את יכולתה להגן על אדמתה מהר יותר ממה שרוסיה תוכל לחדש את יכולתה לתקוף".