רוסיה: "השמדנו אמל"ח שהועבר לאוקראינה מאירופה וארה"ב"

משרד ההגנה הרוסי טוען כי הצליח להשמיד כלי נשק וציוד צבאי, שחלקם הועברו לאוקראינה על ידי המדינות האירופאיות השונות וארצות הברית. במקביל, הלחימה בעיר סוורורדונצק נמשכת: "הקרבות כל כך קשים עד שהלחימה היא לא רק על רחובות העיר, אלא על כל בניין ובניין בשטחה"

מטוסי קרב של הצבא הרוסי, מסוג סוחוי
מטוסי קרב "סוחוי" של הצבא הרוסי | צילום: רויטרס

משרד ההגנה הרוסי פרסם היום הודעה לפיה במהלך תקיפה שביצע נגד מחסנים של אמצעי לחימה במזרח חבל דונבאס (מזרח אוקראינה), הושמדו כלי נשק וציוד צבאי שחלקם הועברו לאוקראינה על ידי המדינות האירופאיות השונות וארצות הברית. עוד המשרד מסר כי התקיפה בוצעה באמצעות טילי אוויר קרקע מדויקים.

במקביל, אוקראינה טוענת כי כוחות הצבא הרוסי ממשיכים להזרים כוחות לעיר סוורודונצק שבמחוז לוהנסק בחבל דונבאס, לחימה אותה כינה הנשיא זלנסקי "חמורה". במסגרת הלחימה בעיר, נהרגו ונפצעו מאות תושבים מקומיים. הבדלנים הפרו-רוסיים טוענים כי הגשר האחרון שמחוץ לעיר הושמד, מה שאינו מותיר ברירה ללוחמים האוקראינה - "להיכנע או למות". באוקראינה עדיין אופטימיים: "חרף האבידות הקשות, נותר עדיין מוצא אחרון."

הלחימה בדונבאס
נמשכת הלחימה בדונבאס | צילום: רויטרס

מושל מחוז לוהנסק סרגיי חיידאי טוען כי הלחימה בעיר "משתוללת" וכי הכוחות האוקראינים מגינים על כל בניין בה. לדבריו, "הקרבות כל כך קשים עד שהלחימה היא לא רק על רחובות העיר, אלא על כל בניין ובניין בשטחה. לחימה זו יכולה להימשך ימים שלמים". חיידאי טוען כי הכוחות הרוסים שולטים כעת בכ-70% משטחי העיר: "הרוסים ממשיכים להסתער על העיר, כשיש להם יתרון ארטילרי משמעותי. בתוך כך, הם הצליחו לדחוק מעט את החיילים האוקראינים". עוד הוא הוסיף כי הירי הארטלירי של הצבא הרוסי פגע בין היתר גם במפעל הכימי בעיר "אזוט", באופן שאינו מאפשר את יציאתם של 500 האזרחים שתפסו בו מחסה.

Whatsapp Image 2022 05 13 At 2
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא פינלנד סאולי ניניסטה | צילום: רויטרס

הנשיא הפיני סאולי נינסטה, התייחס היום גם הוא ללחימה באוקראינה וטען כי שני הצדדים עושים שימוש בנשק כבד יותר, כולל שימוש רוסי בחימוש תרמובארי (פצצה המנצלת את החמצן סביבה כדי לייצר תקיפה עזה בטמפרטורה גבוהה ולמשך זמן ארוך). "אנחנו תומכים באוקראינה ומספקים לה נשק כבד. מצד שני גם רוסיה החלה להשתמש בנשק כבד וחזק, ובפצצות תרמובאריות שהן למעשה נשק להשמדה המונית".

ההרס בדונבאס
ההרס בדונבאס | צילום: רויטרס

באשר לגזר הדין של שלושת הגברים - שני בריטים ומרוקאי שנתפסו בעת שלחמו לצד הצבא האוקראיני במריופול, ונידונו לגזר דין מוות על ידי גורמים פרו רוסים במזרח אוקראינה באשמת "מעורבות בטרור", היום, מנהיג הכוחות הבדלנים הפרו-רוסיים בדונייצק כי "אין שום סיבה לחון אותם". זאת, חרף קריאותיה של בריטניה לשחררם במיידית.

הלחימה בדונבאס
נמשכת הלחימה בדונבאס | צילום: רויטרס

עוד היום, קרן "ויקימדיה" שבבעלותה "ויקיפדיה" הגישה היום ערעור לבית המשפט הרוסי, שחליט לקנוס את הקרן ב-5 מיליון רובל (88 אלף דולרים), מאחר וסירבה לדרישה הרוסית להסיר מידע מויקיפדיה בשפה הרוסית הקשור למלחמה באוקראינה, ל"פשעי המלחמה הרוסיים" ולטבח בעיירה בוצ'ה. הקרן מסרה כי לאנשים יש הזכות לדעת את העובדות אודות המלחמה.