ממשלת אוקראינה החליטה רשמית להגביל התקהלויות בחגים באומן

שלושה ימים לפני ראש השנה ויום לאחר צאת החג, לא תותר התכנסות של יותר מאדם אחד על כל 10 מ"ר ותיאסר התאספות במרכזי לימוד חרדיים. המועדונים יסגרו, בתי הקפה והמסעדות יוגבלו

זמן צפייה: 04:10

ברקע המחלוקת באשר להגעת ישראלים לקברו של רבי נחמן באומן בצל התפשטות מגפת הקורונה, ממשלת אוקראינה החליטה הערב (חמישי) באופן רשמי להגביל התקהלות באזור במהלך השבוע של ראש השנה. בינתיים, בחסידות ברסלב ביקשו מכל החסידים שכבר הגיעו למקום להימנע עד כמה שניתן מלהגיע לקבר עד ליום שישי הבא, אז יחול ראש השנה.

בהתאם להחלטת הממשלה, בתקופה שבין ה-15 עד ה-21 בספטמבר, לא תותר התכנסות של יותר מאדם אחד על כל 10 מ"ר ותיאסר התאספות במרכזי לימוד חרדיים. כמו כן, המועדונים ייסגרו ובתי הקפה והמסעדות יוגבלו. בנוסף, מסביב לקברו של רבי נחמן יוקם אזור סטרילי ולא תתאפשר הקמת דוכני רחוב.

לכתבות נוספות בנושא >>

בזמן שהשרים מנסים לגבש מתווה: הנוסעים עושים את דרכם לאומן

נתניהו מינה את אלקין לעמוד בראש צוות שרים למתווה נסיעה לאומן

בזמן שהשרים מנסים לגבש מתווה: הנוסעים עושים את דרכם לאומן

מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב, רויטרס
מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב | צילום: רויטרס

כידוע, מזה כמה שבועות מתנהל דיון סביב נושא הטיסות לאומן. בשל התפשטות מגפת הקורונה והעלייה במניין הנדבקים, פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו המליץ להימנע מטיסה לאזור - שכמעט ובלתי אפשרי לשמור בו על ריחוק חברתי. אולם, הרבה חסידים שנוהגים להעביר את ראש השנה דווקא בקברו של רבי נחמן, החליטו להגיע למקום חרף המלצותיו.

בשבוע שעבר, ממשלת אוקראינה אסרה על כניסת זרים לשטחה עד לסוף ספטמבר. ראש עיריית אומן אולכסנדר צ'רבי, שהתנגד להגעת הישראלים לעירו, אמר בתגובה לחדשות 13 כי הוא "לא מרגיש שניצחתי, ההגיון ניצח. זאת החלטה שמיטיבה עם כלל האנשים ברחבי העולם".

חסידים באומן
חסידים באומן | צילום: חדשות 13

ולמרות החלטת הממשלה לאסור על כניסת זרים, יום לאחר מכן תועדו עשרות חסידים וילדים בלי מסכות מצטופפים ומתפללים מחוץ למתחם הקבר באוקראינה. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראה כי לא הייתה חלוקה לקבוצות או שמירת מרחק, וכל החסידים נראו שוהים במקום בצפיפות.