מסוק באוויר וחיילים צונחים לסיפון: תיעוד מעצר המכלית הבריטית

בסרטון שפרסמה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ניתן לראות את רגע ההשתלטות על כלי השיט: ספינות קרב קטנות של משמרות המהפכה מלוות את הספינה, והליקופטר חג מעליה - ומצניח לסיפונה כוחות

זמן צפייה: 01:59

בתיעוד שפרסמה היום (שבת) סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", ניתן לראות את רגע ההשתלטות של משמרות המהפכה על המכלית הבריטית במצרי הורמוז.

בתיעוד ניתן לראות את המכלית, "סטנה באלק", שטה במים כשסביבה חגות כמה ספינות קרב קטנות של משמרות המהפכה האיראניים. מעל הספינה נראה הליקופטר ובו חיילי משמרות המהפכה - שהוצנחו בהמשך לסיפון המכלית.

עוד בחדשות 13:

משמרות המהפכה האיראניים: "השתלטנו על מכלית נפט בריטית"

בריטניה על החרמת המכלית ע"י איראן: "צעד בלתי מקובל"

שר החוץ האיראני: תפיסת המכלית הבריטית – שמירה על החוק הימי

Gfdgdf
כוחות משמרות המהפכה מתכוננים לנחיתה על המכלית

מוקדם יותר היום, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף התייחס לתקרית בחשבון הטוויטר שלו, וטען כי "שלא כמו הפעולה הפיראטית במצרי גיברלטר, הפעולה שלנו במפרץ הפרסי נועדה כדי לשמור על החוק הימי הבין-לאומי. על בריטניה להפסיק להיות אביזר מסייע לטרור הכלכלי שמפעילה ארצות הברית".

שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, שוחח עם זריף והביע בפניו את אכזבת בריטניה מתפיסת המכלית. בריאיון לרויטרס אמר האנט כי הממשלה דנה זמן רב באופן בו ניתן להבטיח את בטיחות הספינות, והודיע כי תהיה הצהרה בנושא בפרלמנט ביום שני.

מסלול מכלית הנפט הבריטית ''Stena Impero'', כפי שפורסם ''באל-מנאר''
מסלול מכלית הנפט הבריטית ''Stena Impero'', כפי שפורסם ''באל-מנאר'' | צילום: חודשת 13

משרד החוץ הבריטי זימן את הנציג האיראני לשיחת הבהרה. בתוך כך, החברה שבבעלותה המכלית הבריטית אמרה כי היא מכינה בקשה רשמית לבקר את אנשי הצוות, וכי איראן מסרה כי אנשי הצוות במצב טוב.

שרת ההגנה הבריטית אמרה שההשתלטות הייתה במימי עומאן, ושבניגוד לדיווחים שונים - הספינה הבריטית שליוותה את המכלית הייתה במרחק שעה, ולא עשר דקות כפי שנטען.