המבצע הטורקי: ארדואן הורה לכוחותיו להתקדם 35 ק"מ לתוך סוריה

נשיא טורקיה הצהיר כי מדינתו השיגה שליטה על עיירת הגבול ראס אל-עין וכי הצבא ימשיך לתקוף במדינה. הכוחות הכורדיים דיווחו כי מאות נשים וילדים המקושרים לדאע"ש ברחו ממחנה שבו הוחזקו

זמן צפייה: 03:50

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הורה היום (ראשון) לכוחותיו להתקדם 35 קילומטרים נוספים לתוך סוריה ולהמשיך לתקוף בעומק המדינה. עוד הכריז כי מדינתו השיגה שליטה על עיירת הגבול ראס אל-עין, בהמשך להודעת משרד הביטחון הטורקי אתמול. מהמרכז הסורי לזכויות אדם נמסר כי תשעה אנשים, בהם חמישה אזרחים, נהרגו בהתקפה האווירית במקום. לאחר מכן, ספרד הודיעה כי תבחן את ייצוא הנשק שלה לטורקיה.

בתוך כך, הכוחות הכורדיים דיווחו על בריחה המונית של לפחות 750 נשים וילדים המקושרים לדאע"ש, ממחנה שבו הוחזקו בזמן ההפצצות. ארדואן, עם זאת, הכחיש את הדיווחים.

עוד בחדשות 13:

משרד הביטחון הטורקי: השתלטנו על עיר בצפון סוריה

המשבר בצפון סוריה: הכורדים מזהירים – אסון הומניטארי מתקרב

ארה"ב: טורקיה הפציצה בסמוך לבסיס אמריקני בסוריה; חיילים פונו

Still Image From Video Shows Syrian Rebel Fighters Near Tanks, Near Tal Abyad
מורדים סורים נערכים למתקפה הטורקית סמוך לגבול

בד בבד, ראש הפנטגון אמר כי נשיא ארצות הברית טראמפ הורה לכוחות האמריקנים בסוריה להתקדם דרומית לכיוון ההתקפות הטורקיות נגד הכורדים, אך לא הורה להם לעזוב את סוריה. שר ההגנה מארק אספר אמר בריאיון ל-CBS כי בהוראת נשיא ארצות הברית טראמפ הוא פועל לקראת הסגת אלף חיילים מאזור צפון סוריה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "זהו צעד חכם מאוד לא להיות מעורבים, לשם שינוי, בלחימה האינטנסיבית בגבול טורקיה. אלו שבשוגג הכניסו אותנו למלחמות במזרח התיכון עדיין דוחפים להילחם, אין להם מושג איזו החלטה גרועה הם עשו". עוד הוסיף כי הוא עובד עם הקונגרס על מנת "להטיל סנקציות קשות על טורקיה".

Turkey's President Recep Tayyip Erdogan Addresses The 74th Session Of The United Nations General Assembly At U.n. Headquarters In New York City, New York, U.s.
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

הכורדים מזהירים בימים האחרונים מפני אסון הומניטרי בצפון טורקיה כאשר כבר כ-200 אלף בני אדם הפכו לפליטים. הנשיא טראמפ הציע לתווך בין אנקרה לכוחות הכורדיים, אך שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושאולו הודיע כי הם דוחים את הצעתו: "אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם טרוריסטים - הדבר היחיד שצריך לקרות הוא שהטרוריסטים יניחו את נשקם. ניסינו בעבר את הפיתרון הפוליטי בטורקיה, וראינו מה קרה".

נוסף לכך, אתמול הודיע משרד הביטחון הטורקי כי מורדים סורים הנתמכים על ידי אנקרה השתלט על העיר ראס אל-עין בצפון סוריה. עם זאת, ארגון הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הלוחם עבור הכורדים, מסר כי הצבא הטורקי השתלט על שכונה אחת בלבד, וכי הארגון מוסיף להילחם בצבא הטורקי. מהרשויות הכורדיות בסוריה נמסר כי 191,069 בני אדם הפכו לפליטים מאז החל המבצע.

המרכז הסורי לזכויות אדם הודיע אתמול כי המבצע הביא למותם של 74 לוחמים כורדים נגד הצבא הטורקי. עוד נמסר כי נהרגו 49 לוחמים של ארגוני מורדים סוריים הנתמכים על ידי טורקיה מאז החל המבצע. בקרב אזרחים, עלה מניין ההרוגים ל-30. רוב ההרוגים נפגעו בתל-עבייד, עיירה על גבול סוריה טורקיה המותקפת על ידי הצבא הטורקי.

שר החוץ הגרמני הודיע כי מדינתו אוסרת על ייצוא של נשק לטורקיה, וזמן קצר לאחר מכן הודיעה גם צרפת על השעיית ייצוא הנשק לאנקרה.