דיווח בטורקיה: המודיעין במדינה חשף רשת ריגול של המוסד

על פי עיתון "סבאח" הטורקי, הרשת שנחשפה עסקה במעקב אחר מתנגדיה של ישראל במדינה. לפי גורמי המודיעין, אחד החברים ברשת אסף מידע על ההקלות הטורקיות לפלסטינים המתנגדים לישראל

זמן צפייה: 05:48

העיתון "סבאח" הטורקי דיווח היום (חמישי) כי שירות המודיעין במדינה חשף רשת ריגול של המוסד הישראלי שקיימה מעקבים אחר מתנגדי ישראל בטורקיה. עוד על פי הדיווח, 15 חברים שפעלו ברשת הריגול שנחשפה לכאורה נעצרו על ידי המודיעין הטורקי, כאשר לפיהם הם פעלו בקבוצות קטנות שמנו שלושה חברים כל אחת. עוד נטען כי כלל הם העצורים הם ממוצא ערבי.

על פי התחקיר, חברי הרשת נעצרו בפעולה חשאית שבוצעה ב-7 באוקטובר לאחר מעקב שנמשך שנה שלמה. על פי דיווחים, הסוכנים שפעלו ברשת ששייכת לכאורה למוסד השיגו "מידע ומסמכים חשובים עבור ישראל באמצעים מודיעיניים", והעבירו אותם  למפעיליהם. העברת המידע בוצעה באמצעות טלפונים ציבוריים, ומידע על סטודנטים טורקיים או אזרחים זרים הועבר בתמורה לכסף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אוסטרליה: מיליון דולר תמורת מידע על היעלמותה של קליאו סמית'

הפיל קשישה כבת 70 לרצפה, בעט בה וחטף את ארנקה • תיעוד

מנהלי בתיה"ח נגד הורוביץ: "הדיר אותנו מדיוני קיצור התורנות"

משטרת טורקיה
משטרת טורקיה | צילום: רויטרס

אחד החברים המרכזיים ברשת, המכונה 'א.ב', אסף על פי הדיווח מידע על סוג ההקלות אותן מעניקה טורקיה לפלסטינים המתנגדים לישראל. כמו כן, הוא גם היה איש הקשר שהעביר את הכסף לחברי הרשת.

על פי הדיווח בעיתון הטורקי, בחודש יוני אשתקד התקבלה הודעה במשטרת איסטנבול על היעדרותו של 'א.ב', כאשר מטרת הדיווח הייתה לאפשר לו לפעול מבלי למשוך תשומת לב, אך לטענת העיתון שאר חברי רשת הריגול היו כבר תחת מעקב של המודיעין הטורקי.