בנו של הנשיא האמריקני: לא סיפרתי לאבי על הפגישה

טראמפ ג'וניור התראיין ל"פוקס ניוז" לראשונה מאז נחשפה פגישתו עם עורכת הדין הרוסייה - ואמר כי אביו לא היה מודע לפגישה

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של הנשיא האמריקני, התייחס הלילה (רביעי) לראשונה לפגישתו עם עורכת הדין הרוסייה בזמן מערכת הבחירות בארה"ב ואמר בריאיון ל"פוקס ניוז" כי אביו לא היה מודע למתרחש: "זה היה כל כך כלום עד שלא היה מה לספר".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בריאיון בלעדי שהעניק לרשת החדשות האמריקנית האוהדת, דונלד ג'וניור לא הכחיש שידע שמאחורי הניסיון לארגן את הפגישה עומד הקרמלין ואמר שנענה לבקשה להיפגש כדי להשיג מידע שיכול להזיק ליריבתו הדמוקרטית של אביו בבחירות לנשיאות ארה"ב. "בדיעבד כנראה שהייתי עושה את הדברים קצת אחרת", הודה אך הסתייג ואמר כי לא ידע כי ייפגש עם עורכת הדין נטליה וסלניטקיה.

טראמפ הבן הסביר מדוע בחר להיענות לבקשת הרוסים להיפגש בעיצומו של קמפיין הבחירות של אביו. "בשבילי זה היה פשוט מחקר אופוזיציוני שיכול היה להביא הוכחות מוצקות לכל מה ששמעתי במשך שנים ולא רק במהלך הקמפיין", אמר. "למישהו היה מידע על יריבה. בזמן בחירות המידע זורם מהר, מהר מאוד. כבר שמעתי על ההאשמות (על קלינטון) אבל חשבתי שאולי הפעם יש כאן משהו, צריך לשמוע את זה, רציתי לשמוע ולהבין מה קורה. קראתי על סקדנלים שנמשכו הרבה זמן ולא ידעתי אם זה אמין או לא".

"שוב, זה היה לפני הטירוף עם רוסיה ולפני כל העיסוק בתקשורת", הדגיש. לדבריו, הפגישה הסתיימה מבלי שנמסר מידע כלשהו על קלינטון למרות ההבטחות שנמסרו לו. על הדיווח שניסה לסחוט מעורכת הדין הרוסייה מידע במהלך הפגישה אמר: "לחצתי להשיג מידע כי זה מה שנאמר לי לפני הפגישה. לא יצרתי איתה קשר יותר".

''שנים שמעתי על הסקנדלים שלה'', קלינטון (רויטרס)
''שנים שמעתי על הסקנדלים שלה'', קלינטון (רויטרס)

לדבריו, אינו סיכן את ביטחונה של ארה"ב כשנענה לפגישה: "לא אעשה דבר שיעמיד את המדינה הזאת בסיכון. מה שעשיתי במהלך הקמפיין וכל המאמץ הזה שעשינו נעשה בשביל המדינה הזאת. אם זה היה משהו שקשור לביטחון הלאומי הייתי מדווח על זה מיד, אבל זה לא הסיפור. מישהו שלח לי מייל, אני לא אחראי לזה והגבתי לזה באחריות. זה די נפוץ".

אתמול חשף טראמפ הבן את הודעת הדוא"ל ואת תגובותיו להצעה הרוסית לקבל מידע על הילרי קלינטון בחשבון הטוויטר שלו. באחת מן ההודעות ניתן לראות כיצד מוצע לו במפורש להיפגש עם גורמים מטעם הקרמלין שיכולים לספק את המידע המפליל בזמן הבחירות לנשיאות.

על פי הפנייה הראשונית, שהתבצעה בשלושה ביוני 2016, מדובר במידע "שיוכל להפליל את הילרי ועסקיה עם רוסיה, ויוכל להועיל מאוד לאביך. מן הסתם זה מידע רגיש וברמה גבוהה מאוד, אבל זה חלק מהתמיכה של רוסיה והממשל שלה באבא שלך".

"אם זה מה שאתה אומר שזה, אני מת על זה - בעיקר מאוחר יותר הקיץ", כתב בחזרה טראמפ הבן תוך דקות. למחרת נקבעה פגישה במגדלי טראמפ בניו יורק בינו לבין עורכת הדין הרוסיה נטליה וסלניטקיה, בה נכחו גם מנהל הקמפיין פול מנפורט וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר - שכיום מחזיק בעמדות רשמיות בממשל טראמפ.