טראמפ הודיע על עצירת המימון האמריקני לארגון הבריאות העולמי

נשיא ארה"ב תקף את הארגון במסיבת עיתונאים בבית הלבן בשל התמודדותו עם נגיף הקורונה, וטען שהוא "נכשל לעשות את תפקידו הבסיסי וחייב לשאת באחריות"

זמן צפייה: 06:07

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז הלילה (רביעי) על עצירת המימון לארגון הבריאות העולמי עד לעריכת ביקורת בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה. טראמפ העביר ביקורת חריפה על הארגון וציין שהביקורת תסקור את החלק של הארגון ב"בחוסר ניהול חמור של התפשטות נגיף הקורונה".

טראמפ אמר במסיבת העיתונאים בבית הלבן שהארגון "נכשל לעשות את תפקידו הבסיסי וחייב לשאת באחריות". עוד טען נשיא ארה"ב שהארגון עודד חוסר שקיפות מצד סין לגברי הווירוס, שככל הנראה הוביל להתפשטות נרחבת יותר שלו - כך לטענת טראמפ. ארה"ב נותנת לארגון בין 400-500 מיליון דולר בכל שנה, ציין הנשיא, והוסיף שסין תורמת בקושי 40 מיליון.

עצירת המימון מטעם ארה"ב תפגע קשות בארגון שכן היא המממנת העיקרית שלו. משרד החוץ הסיני התייחס להצהרת טראמפ ואמר כי על ארה"ב לעמוד בהתחייבויותיה לארגון הבריאות העולמי. גם שר החוץ הגרמני התייחס להצהרה ואמר כי "הווירוס לא מכיר גבולות, חייבים לעבוד ביחד נגדו. חיזוק הארגון הוא אחת ההשקעות הטובות".

גם האיחוד האירופי התייחס להחלטה וגינה אותה: "צר לנו על ההחלטה לעצור את המימון לארגון הבריאות העולמי, אין שום סיבה מספקת שתצדיק את המהלך הזה ברגעים הללו, כשהמאמצים שלהם נחוצים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בצל השאיפה לשוב לשגרה בארה"ב: עימות בין טראמפ למושלי המדינות

ארה"ב: יותר מחצי מיליון נדבקו בקורונה; 2,108 מתים ביממה

טראמפ: אם מספר מקרי המוות מקורונה יהיה עד 200 אלף – זו הצלחה

צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב
צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב | צילום: רויטרס

"אם הארגון היה עושה את עבודתו ומביא מומחים רפואיים לסין כדי להעריך אובייקטיבית את המצב על הקרקע ולחשוף את חוסר השקיפות של סין – היה ניתן להכין את ההתפרצות מוקדם יותר עם מעט מאוד מקרי מוות", אמר.

ההודעה הזו מגיעה פחות משבועיים לאחר שטראמפ מתח ביקורת חריפה על הארגון ואיים שיפסיק את המימון עבורם. הוא ציין כי "הם קראו את המצב לא נכון, הם ממש פספסו". עוד אמר טראמפ שהארגון היה "ממוקד בסין" ושלא נקטו באמצעים אגרסיביים מספיק כדי להילחם במגפה. את הדברים אמר בתדרוך בנושא הנגיף בבית הלבן.