בית המשפט קבע: טראמפ לא יוכל לחסום את מבקריו בחשבון הטוויטר

לדברי השופטים בבית משפט פדרלי במנהטן, אסור לבכירים להדיר אנשים משיח פתוח ברשת חברתית, שמשמשת למטרה רשמית, רק משום שהם מבקרים את מדיניותם, כיווון שמדובר בהפרה של התיקון הראשון לחוקה

טראמפ בעצרת בחירות באוהיו
טראמפ בעצרת בחירות באוהיו | צילום: Getty Images

בית משפט פדרלי במנהטן קבע היום (שלישי) שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא יכול לחסום משתמשים המבקרים אותו מחשבון הטוויטר שלו, שעומד כעת על למעלה מ-60 מיליון עוקבים. הרכב של שלושה שופטים הסכים שכשהוא עושה זאת, טראמפ מפר את התיקון הראשון לחוקה.

"מכון נייט לתיקון הראשון" באוניברסיטת קולומביה הגיש את התביעה בשם שבעה אנשים שנחסמו על ידי הנשיא אחרי שביקרו את המדיניות שלו. לדברי בית המשפט, התיקון הראשון אוסר על בכירים בעמדה ציבורית שמשתמשים בחשבון ברשת חברתית לכל מטרה רשמית להדיר ממנה אנשים ובכך להרחיק אותם דיאלוג פתוח – רק בגלל שהם לא מסכימים עם הבכיר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שק החבטות החדש של טראמפ – בריטניה: "השגריר איש טיפש מאוד"

טראמפ יפסיק לעבוד עם שגריר בריטניה בארה"ב: "לא אהוב כאן"

"אסון נרקיסיסטי": ביקורות קשות נגד מצעד יום העצמאות של טראמפ

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הבית הלבן הדגיש שוב ושוב שהציוצים מטעם הנשיא הם הצהרות רשמיות לכל דבר, וטראמפ עושה לעתים קרובות הצהרות גדולות בנושאים מדיניים או אישיים בפלטפורמה הזו. לדוגמה, הוא הצהרות על פיטור ועל מינוי של בכירים בממשל בטוויטר.

במאי אשתקד, השופטת נעומי רייס בוצ'וואלד מבית משפט מחוזי בניו יורק פסקה שהנשיא מפר את הזכויות החוקתיות של אמריקנים כשהוא חוסם אותם ובכך לא מאפשר להם לראות את המידע שמעביר הנשיא בטוויטר.