טראמפ: "אאשר בקרוב הטלת סנקציות על טורקיה"

נשיא ארה"ב הודיע כי יטיל הגבלות כלכליות על אנקרה, בשל המבצע הצבאי בסוריה: "מוכן לרסק את הכלכלה הטורקית". עוד אמר כי אלף החיילים שהיו אמורים לעזוב את האזור - יישארו למטרות פיקוח

זמן צפייה: 00:56

המבצע הטורקי בסוריה: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הערב (שני) כי יאשר הטלת סנקציות על טורקיה, בשל פלישתה לצפון סוריה. עוד הודיע טראמפ כי אלף החיילים האמריקנים שהיו אמורים לעזוב את האזור - יישארו בשטח כדי להשקיף ולפקח על המתרחש. "פעולותיה של טורקיה מאיימות על אזרחים ומערערות את היציבות באזור. ארצות הברית תטיל סנקציות אגרסיביות נגד כל מי שיאפשר או יממן את המבצע הטורקי", אמר בהצהרה שפרסם הבית הלבן. "לא אהסס לרסק את הכלכלה הטורקית אם ההנהגה תמשיך בדרך מסוכנת זו".

מוקדם יותר הערב הצהיר טראמפ: "אחרי שהבסנו 100% מדאע"ש, הוצאנו את חיילנו מסוריה. תנו לסוריה להגן על הכורדים ולהילחם בעצמם על אדמתם", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אמרתי לגנרלים שלי: 'למה שנילחם עבור אסד כדי להגן על אדמת אויבנו?'. מי שמעוניין לעזור לסוריה להגן על הכורדים – זה בסדר מבחינתי, אם זה רוסיה, סין או נפוליאון בונפרטה. אני מאחל הצלחה לכל הצדדים, אנחנו במרחק 11 אלף קילומטרים!"

עוד בחדשות 13:

ארדואן: "נמשיך הלחימה בסוריה עד השגת הניצחון האולטימטיבי"

"חיל האוויר הרוסי הפציץ 4 בתי חולים בסוריה תוך 12 שעות"

המבצע הטורקי: ארדואן הורה לכוחותיו להתקדם 35 ק"מ לתוך סוריה

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 13

ראש הסנאט האמריקני, מיטש מקונל, הודיע הערב כי ייפגש עם סנאטורים בכירים במטרה לדון בהתפתחויות באזור. "נטישה של המערכה ונסיגה של כוחות אמריקנים מסוריה תייצר תחייה מחדש של דאע"ש", הזהיר. "נסיגה כזאת גם תגרום לוואקום כוח רחב יותר שינוצל על ידי איראן ורוסיה, תוצאה קטסטרופלית לאינטרס האסטרטגי האמריקאי".

כמו כן, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, הודיע כי הנשיא טאמפ שוחח עם ארדואן בטלפון וביקש ממנו הפסקת אש מיידית. עוד אמר פנס, כי יסע בקרוב לטורקיה לדון במצב בסוריה.

בתוך כך, התייחס נשיא איראן, חסן רוחאני, לפלישת טורקיה לצפון סוריה, ואמר: "אנחנו מבינים שלטורקיה יש חששות ביטחוניות באזור אבל אנחנו לא מקבלים את הדרך שבה היא פועלת. אנחנו מצפים מטורקיה להפסיק את המבצע", רוחאני הוסיף: "הבהרתי לארדואן כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הסוגיות הללו הוא פריסה של צבא סוריה על הגבול".

נשיא איראן, חסן רוחאני, וראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא איראן, חסן רוחאני, וראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס (ארכיון)

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, השיב לעמיתו האיראני ואמר: "טורקיה תמשיך את הלחימה בכוחות הכורדים בצפון סוריה, לא משנה מה יאמרו. אנחנו נחושים להמשיך את המבצע עד שנסיים את העבודה שהתחלנו – ונשיג את הניצחון האולטימטיבי בקרב".

יורי אושקוב, יועצו הבכיר של הקרמלין, התייחס למבצע הטורקי במהלך ביקור בסעודיה, והצהיר כי "הפעולה הצבאית של טורקיה חייבת להיות פרופורציונלית. הדבר החשוב ביותר לרוסיה הוא שהפעולות של טורקיה לא יפגעו במאמצים למצוא פתרון פוליטי למלחמה בסוריה".