טראמפ על מקרי הירי: "להפסיק לפאר אלימות, כולל במשחקי וידאו"

נשיא ארה"ב התייחס לשני אירועי הירי שאירעו באוהיו ובטקסס, שגבו את חייהם של עשרות אנשים, וקרא לגנות "גזענות ועליונות לבנה". עוד קשר בין מדיניות ההגירה במדינה לשינוי חוקי אחזקת הנשק

זמן צפייה: 02:20

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שני) לשני אירועי הירי שאירעו במהלך סוף השבוע בדייטון, אוהיו ובאל-פאסו, טקסס - שגבו את חייהם של עשרות אנשים. בנאום טלוויזיוני כינה טראמפ את אירועי הירי "התקפות מרושעות", והוסיף כי "על האומה שלנו לגנות גזענות, דעות קדומות ועליונות לבנה".

"היורה מטקסס פרסם מניפסט גזעני באינטרנט", הוסיף טראמפ. "חייבים לנצח את האידיאולוגיות האפלות האלו. אין מקום לשנאה באמריקה. השנאה מעוותת את התודעה, מקלקלת את הלב ומשמידה את הנשמה".

"עלינו להכיר בעובדה שהאינטרנט סיפק דרך מסוכנת לאפשר לאנשים מופרעים להידרדר לקיצוניות ולרצות לבצע מעשים אפלים", המשיך הנשיא. "עלינו להפסיק אירועי טבח המוניים - עוד לפני שהם מתחילים. האינטרנט משמש לסחר בבני אדם, הפצת סמים בלתי חוקיים ופשעים מזעזעים אחרים. אסור להתעלם מהסכנות באינטרנט וברשתות החברתיות".

בין השאר, טראמפ תלה את ההידרדרות לאלימות בחברה האמריקנית במשחקי וידאו. "עלינו להפסיק להלל ולפאר אלימות", אמר. "ובכלל זה גם משחקי וידאו מחרידים ומזעזעים שהפכו להיות נפוצים. בימים אלו, לנערים מופרעים נהיה קל מדי להקיף את עצמם בתרבות שחוגגת אלימות".

כתבות נוספות בנושא >>

היורה מהטבח באוהיו: קונור בטס בן ה-24; אחותו אחת הקורבנות

"אמריקה נרקבת מבפנים": המניפסט הגזעני של החשוד בירי מטקסס

"ההחלפה הגדולה": הקונספירציה שמזינה את הטרור הגזעני בארה"ב

Popodt
כוחות משטרה מגיעים לזירת הירי באל פאסו, טקסס

 

מוקדם יותר היום, קרא טראמפ בטוויטר לקונגרס האמריקני לקדם חקיקה שתחייב בדיקות רקע נוקשות יותר לרוכשי נשק, ובמקביל לבצע רפורמה במדיניות ההגירה בארצות הברית, אך לא פירט על כוונותיו ומה תכלול הרפורמה במדיניות ההגירה.

עוד הטיל טראמפ את האחריות לאירועי הירי על התקשורת, שלטענתו באמצעות "פייק ניוז", גורמת להגברת הזעם והכעס במדינה. "סיקור החדשות צריך להתחיל להיות הוגן, מאוזן וללא דעות קדומות!", צייץ טראמפ. "או שהבעיות האיומות האלו ימשיכו להתעצם".

זירת הירי באוהיו
זירת הירי באוהיו | צילום: טוויטר

כאמור, תוך יממה נהרגו 29 בני אדם ועשרות נפצעו בשני אירועי הירי בטקסס ובאוהיו. בעוד שמבצע הטבח בטקסס, פטריק קרסיוס בן ה-21, הונע ככל הנראה מגזענות, עד כה עדיין לא ברור מה היה המניע לביצוע הטבח באוהיו.

שלשום פרסם החשוד בירי בטקסס, שגבה את חייהם של 20 בני אדם, מניפסט בו הוא מפרט את סיבותיו לירי. "אני תומך ביורה במסגד בניו זילנד", הבהיר קרסיוס. "המתקפה הזאת היא תגובה לפלישה ההיספאנית לטקסס. אני מגן על ארצי מפני השינוי התרבותי והאתני שהם מביאים. הילידים האמריקנים לא לקחו ברצינות את הפלישה האירופית – ותרבותם נחרבה".