טראמפ בנאום ראשון מאז שעזב את הבית הלבן: "אולי ארוץ שוב"

לראשונה מאז שהוחלף ע"י ביידן, נשיא ארה"ב לשעבר דיבר מול קהל בוועידת השמרנים, רמז כי ייתכן שיתמודד שוב ב-2024, והכחיש שיקים מפלגה שלישית: "המפלגה הרפובליקנית תהיה חזקה מתמיד"

זמן צפייה: 02:35

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר הלילה (שני) בנאום ראשון מאז שעזב את הבית הלבן, כי הוא לא מתכנן להקים מפלגה חדשה, כפי שנטען לגביו, ורמז כי הוא שוקל לרוץ שוב בבחירות 2024 לנשיאות.

"אני עומד לפניכם כדי לומר שהמסע שהתחלנו יחד לפני ארבע שנים רחוק מלהסתיים", אמר טראמפ בוועידת השמרנים (CPAC) מול הקהל המריע. "התכנסנו היום כדי לדבר על העתיד, עתיד התנועה שלנו, עתיד המפלגה שלנו ועתיד המדינה האהובה שלנו".

דונלד טראמפ בוועידת CPAC | צילום: רויטרס

כאמור, טראמפ שלל אפשרות שיקים מפלגה חדשה. "נכון שזה יהיה גאוני? בואו נקים מפלגה חדשה שתפצל את הקולות, ולא נוכל לנצח", אמר בבדיחות. "יש לנו את המפלגה הרפובליקנית. היא הולכת להיות מאוחדת וחזקה מתמיד". הנשיא לשעבר אמר כי השמועות לפיהן יעשה זאת הן פייק ניוז.

במהלך הנאום, טראמפ חזר על הטענה השקרית לפיה זיוף קולות הוא שהביא להפסד שלו בבחירות, ורמז כי ישנה אפשרות שיתמודד שוב על התפקיד. "אתם יודעים שהם (הדמוקרטים) בעצם הפסידו את הבית הלבן. אבל מי יודע? אולי אחליט להביס אותם בפעם השלישית".

הנשיא לשעבר תקף כצפוי את מחליפו ג'ו ביידן, שביטל רבות מן ההחלטות שלקח בארבע השנים האחרונות, ביניהן מדיניות ההגירה. "ידענו שממשל ביידן הולך להיות רע, אבל איש מאיתנו לא תיר לעצמו כמה גרועים הם יהיו וכמה רחוק שמאלה הם ילכו", אמר.