טראמפ מאשים: "ביידן ידע על הפשיטה"

מקורבים בסביבת נשיא ארצות הברית לשעבר מביעים חשש כי הסוכנים שפשטו על אחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה שתלו ראיות, לאחר שהיו באחוזה זמן רב ולא נתנו לאיש להיכנס. גורמים במפלגה הרפובליקנית מפנים אצבע מאשימה כלפי הנשיא המכהן ואומרים: "הצעד הבא יהיה לרדוף את תומכי טראמפ"

תומכי טראמפ מחוץ לאחוזת ה"מאר-א-לאגו"
תומכי טראמפ מחוץ לאחוזת ה"מאר-א-לאגו" בליל פשיטת ה-FBI | צילום: רויטרס

בארצות הברית סוערות הרוחות גם היום (רביעי) בעקבות הפשיטה על אחוזתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, כאשר מרבית האש מופנית כלפי הנשיא המכהן ג'ו ביידן ואנשי הממשל שלו. סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, שכיהן תחת טראמפ, הביע חשש כבד מהאירוע וקרא למצב "חסר תקדים", וביקש ממשרד המשפטים האמריקני להסביר את המעשה.

הנשיא לשעבר טראמפ פירסם פוסט ברשת המדיה החברתית שהקים, "TRUTH", ובו הוא מאשים את הנשיא ביידן על שידע אודות הפלישה לאחוזתו. בפוסט כתב טראמפ: "ביידן ידע על כך, כמו שהוא ידע הכל אודות ההאשמות נגד בנו, האנטר".

אנשי תקשורת מחוץ לאחוזתו של דונלד טראמפ אחרי הפשיטה
אנשי תקשורת מחוץ לאחוזתו של דונלד טראמפ אחרי הפשיטה

לצד האשמות אלו על שידע ביידן לגבי הפשיטה, רפובליקנים רבים מכוונים אצבע מאשימה כלפי ביידן וסביבתו על שיזם ושלח את סוכני ה-FBI לפעולה המדוברת. מצידו של הנשיא ביידן נמסר כי לא היה לו שום מידע על כך, וכי למד את המקרה כמו כל אזרחי אמריקה, מהתקשורת. דוברת הבית הלבן, קרין ג'ין-פייר, אמרה כי "הנשיא לא תודרך ולא היה מודע לכך, לא. לאף אחד בבית הלבן לא היה מידע מראש על האירוע".

הסנטור הרפובליקני של פלורידה, מרקו רוביו, קרא לצו המשפטי "תירוץ" לפשוט על אחוזתו של טרמאפ כדי למצוא חומרים שקשורים למהומות ה-6 בינואר. בריאיון לחדשות פוקס אמר: "הם טוענים שפרצו בחיפוש אחר מסמכים מסוימים, ו'על הדרך' מצאו מסמכים אחרים", אמר והאשים את השמאל הקיצוני בארה"ב: "הם אובססיבים, ודבר לא יעצור אותם".

בתוך כך, ב"ניו יורק פוסט" פורסם אתמול כי צו החיפוש שהתיר לסוכני ה-FBI לפשוט על אחוזת מאר-א-לאגו התמקד אך ורק ברישומים נשיאותיים ובראיות לגבי חומר מסווג שאוחסן במקום. עוד פורסם בעיתון כי מקורב לנשיא לשעבר הביע חשש כי בזמן השהות הארוך של הכוחות באחוזה, תשע שעות תמימות, הם יכלו לשתול ראיות במקום כיוון שלא נתנו לעורכי דינו של טראמפ להיכנס לשטח.

סוכני FBI פשטו על אחוזתו של טראמפ בפלורידה: ''פרצו לי לכספת''
דונלד טראמפ על רקע אחוזת מאר-א-לאגו | צילום: רויטרס

כזכור, ב-6 בינואר הגיעו לגבעת הקפיטול בוושינגטון עשרות אלפי תומכי טראמפ כדי למחות נגד אישור מינויו של ג'ו ביידן, שנכנס אז לתפקיד הנשיא. במהלך המהומות התעמתו המפגינים עם שוטרים ופרצו אל תוך בית הקונגרס האמריקני, וארבעה אנשים נהרגו באותו יום. במהלך השימוע אודות אירוע ה-6 בינואר העידה עוזרת ראש הסגל לשעבר של טראמפ, קאסידי האצ'ינסון, כי הנשיא לשעבר טראמפ ידע שתומכיו צועדים לקפיטול חמושים בנשק, ודחק בהם להסתער על הקפיטול כדי לבטל את תוצאות הבחירות. עוד טענה העוזרת לשעבר, כי טראמפ ואנשי הצוות הבכירים שלו ידעו על פוטנציאל האלימות הטמון באירוע.