חבר הפרלמנט הנורווגי שהציע את טראמפ לנובל: "יהווה השראה"

כריסטיאן טייברידג' ג'די, שהציע לוועדת פרס נובל לשלום את שמו של נשיא ארה"ב, בשל תיווכו בהסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות, אמר בריאיון לחדשות 13: "הדבר יעניק השראה לשתי המדינות"

זמן צפייה: 04:37

כריסטיאן טייברידג' ג'די, חבר הפרלמנט הנורווגי שהציע את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפרס נובל לשלום, התייחס לכך הערב (רביעי) בריאיון לחדשות 13 ברקע הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות.

"אם טראמפ יקבל את פרס נובל לשלום, הדבר יהווה השראה לישראל ולאיחוד האמירויות, ואני יודע שאנשים אחרים גם כן מעריכים זאת", אמר. "רבים, ובכללם הוועדה המעניקה את הפרס, נוקטים גישה מאוד מיושנת בכל הנוגע לאנשים הראויים לפרס נובל לשלום".

כריסטיאן טייברידג' ג'די, חבר פרלמנט נורווגי שהציע את טראמפ לפרס נובל לשלום | צילום: חדשות 13

לעוד כתבות בנושא >>

טראמפ הוצע לפרס נובל בשל ההסכם של ישראל והאמירויות

טקס חתימת ההסכם בין ישראל לאמירויות – ב-15 בספטמבר בבית הלבן

דיווח: משלחת מאיחוד האמירויות תגיע לישראל ב-22 בספטמבר

במכתבו לוועדת הפרס, ציין טיברינג-גיידה כי "למשרדו של טראמפ היה תפקיד מפתח בכינון היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות, בעודו מצפה למדינות נוספות במזרח התיכון ללכת בעקבותיה", והוסיף: "הסכם זה יכול להפוך את מזרח התיכון לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג".

זוהי לא הפעם הראשונה בה טראמפ מועמד לפרס היוקרתי, כאשר טיברינג-גיידה הגיש את שמו, יחד עם פקיד מדינה רשמי ב-2018, בעקבות הפסגה שקיים הנשיא טראמפ בסינגפור עם קים ג'ונג און. אך טראמפ לא ניצח.

Trunpworship
טראמפ בתדרוך לכתבים בבית הלבן

כזכור, אתמול פורסם כי טקס חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ייערך ב-15 בספטמבר בבית הלבן. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע, אך יורש העצר והשליט בפועל, מוחמד בן זאיד, לא ישתתף בטקס, אלא שר החוץ, עבדאללה בן זאיד.