ארה"ב: מפקד הצבא פעל בחשאי נגד טראמפ לאחר אירועי הקפיטול

במהלך אירועי הקפיטול ב-6 בינואר, הגנרל מארק מילי נקט בצעדים חשאיים, ואף התריע את צבא סין, מחשש שהנשיא דאז יבצע מהלכים צבאיים קיצוניים. טראמפ: "אם זה נכון - זאת בגידה"

דונלד טראמפ ומארק מילי
דונלד טראמפ ומארק מילי | צילום: רויטרס

ב-8 בינואר, יומיים לאחר אירועי הקפיטול בוושינגטון, ראש המטות המשולבים בארצות הברית מארק מילי נקט בצעדים חשאיים על מנת להגביל את הנשיא דאז, דונלד טראמפ, מחשש שיבצע מהלך צבאי מסוכן - כך פורסם בספר חדש שראה אור אמר (שלישי). הספר, "פריל", נכתב על ידי העיתונאים הוותיקים בוב וודוורד ורוברט קוסטה.

על פי המתואר בספר, גנרל מילי, הדמות הצבאית הבכירה ביותר בארצות הברית ויועצו של הנשיא, זועזע מאירועי ה-6 בינואר והיה בטוח שטראמפ "עובר הידרדרות מנטלית בעקבות ההפסד בבחירות. הוא צרח על בכירים בממשל ובנה לעצמו מציאות משלו תחת קונספירציות בחירות לא נגמרות". מילי פחד שטראמפ יעשה מעשה קיצוני ולא אחראי.

הפחד של מילי התבסס על התנהגות לא יציבה של טראמפ, תיארו הסופרים, הדאגות שלו רק התעצמו לאחר הבחירות והוא שוחח בחשאי עם מפקד הצבא הסיני - שהיה בכוננות גבוהה בשל האירועים בארצות הברית. מילי קיבל שיחה מיושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהגיעה במלואה לכותבי הספר.

במהלך השיחה, מילי אישר לפלוסי כי הנשק הגרעיני בטוח. פלוסי לחצה עליו, "מה שאני אומרת זה שאם לא הצליחו לעצור אותו מתקיפת הקפיטול, מי יודע מה עוד הוא יעשה? האם יש מישהו אחראי בבית הלבן שעשה משהו חוץ מלנשק את הישבן שלו?".

"אתה יודע שהוא משוגע. הוא משוגע כבר הרבה זמן", אמרה פלוסי. ומילי השיב לה: "גברתי יושבת הראש, אני מסכים איתך על הכול". לאחר השיחה מילי הורה לצוות שלו להשגיח על כל מה שקורה "כל הזמן".

הבוקר הגיב הנשיא לשעבר לדברים בריאיון לרשת "ניוזמקס" ואמר כי "אם הדברים האלה נכונים, ואני מאמין שהם לא, זאת בגידה".