טראמפ יפסיק לעבוד עם שגריר בריטניה בארה"ב: "לא אהוב כאן"

הנשיא האמריקני יצא למתקפה לאחר שהודלפו אימיילים שכתב קים דרוק, ובהם נכתב שהממשל בבית הלבן "לא נורמלי ולא מתפקד". עוד טען טראמפ: "העובדה שבקרוב יהיה ר"מ חדש בממלכה היא חדשות טובות"

Gettyimages 1147994701 594x594
הנשיא דונלד טראמפ ור"מ בריטניה תרזה מיי | צילום: Getty Images

משבר דיפלומטי? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שני) כי אינו מתכוון להמשיך לעבוד עם שגריר בריטניה בוושינגטון, קים דרוק. זאת לאחר שהודלפו אימיילים שדרוק כתב, ובהם הוא כינה את ממשל טראמפ "לא נורמלי", "לא מתפקד" ועוד.

הנשיא טראמפ התרגז על הדברים שנכתבו במסמכים שהודלפו ולא נשאר חייב. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אני לא מכיר את השגריר, אבל הוא לא אהוב בארה"ב ולא חושבים עליו כאן דברים טובים. אנחנו לא נעבוד איתו יותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "נפעל עם בריטניה למנוע מאיראן את פיתוח הגרעין"

סערה בבריטניה: המועמד המוביל לרה"מ הוקלט במריבה עם בת זוגו

טראמפ: "מציע למחליף של מיי לא להגיע להסכם עם האיחוד האירופי"

Gettyimages 931631410 594x594
שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דרוק | צילום: Getty Images

האימיילים המדוברים נכתבו על ידי דרוק בשנת 2017, שם כתב כי בבית הלבן מתחולל "כאוס" וביקר את המדיניות של ממשל טראמפ בעניינים רגישים כמו איראן וטען כי היא "לא ברורה".

"אנחנו לא באמת מאמינים שהממשל הזה יהפוך להיות יותר נורמלי, פחות לא מתפקד, פחות לא צפוי, פחות מפולג ופחות מגושם ולא יעיל מבחינה דיפלומטית", נכתב באחד המסמכים שהודלפו. דרוק תהה האם הבית הלבן "ייראה אי פעם כשיר", אך הוסיף לצד זה כי אין לפטר את טראמפ.

Gettyimages 632770904 594x594
ר''מ בריטניה תרזה מיי והשגריר הבריטי בוושינגטון קים דרוק | צילום: Getty Images

הנשיא האמריקני לא אהב, ככל הנראה, את תמיכתה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בדרוק, שטענה כי יש לה "אמון מלא" בו אך אינה מסכימה עם דבריו, וביקר אותה לצד גינוי השגריר. טראמפ כתב בציוץ כי העובדה שבקרוב יהיה ראש ממשלה חדש בממלכה אלו "חדשות טובות". כמו כן התייחס הנשיא לברקזיט, ואמר כי מיי והצוות שלה יצרו "בלגן". "אמרתי לה איך זה אמור להיעשות, אבל היא החליטה ללכת בדרך אחרת", כתב.

רק לפני חודש היחסים עם בריטניה נראו אחרת. בתחילת יוני הגיע טראמפ לביקור רשמי בממלכה, וקיים מסיבת עיתונאים עם מיי בלונדון, שעסקה בעיקר באיום האיראני ובברקזיט. אז הוא אמר כי "ארצות הברית ובריטניה מחויבות להכנעת דאע"ש ולפעול על מנת למנוע מאיראן פיתוח נשק גרעיני", והוסיף כי "הברית בינינו היא החזקה ביותר שהעולם ידע, ואנחנו מתחייבים לפעול להסכמי סחר פנומליים לאחר עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי | צילום: רויטרס

כמו כן, בביקורו אמר הנשיא טראמפ כי "אני חושב שהברקזיט ייצא לפועל – וטוב שכך. מיי עשתה עבודה נהדרת בנושא".

לפני דבריו של הנשיא האמריקני נשאה מיי דברים, והתייחסה להסכם הברקזיט, שלא הצליחה להביא לאישור הפרלמנט, גם לאחר קבלת הארכה מהאיחוד האירופי, מה שהוביל אותה להתפטר מתפקידה. "הנשיא טראמפ הציע שנתבע את האיחוד האירופי כדי שנשיג עסקה טובה יותר", אמרה.