טראמפ העיד בפרשת העלמת המסים - ושמר על זכות השתיקה

לאחר הפשיטה על אחוזתו, במהלכה נלקחו 12 ארגזים שבהם גם מסמכים מסווגים, עלה נשיא ארצות הברית לשעבר להעיד מול התובעת הכללית של ניו יורק במסגרת אחת מהחקירות שמנוהלות נגדו - אך בחר לשמור על הזכות המעוגנת בחוקה

זמן צפייה: 01:14

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התייצב היום (רביעי) לעדות מול התובעת הכללית של ניו יורק במסגרת פרשת העלמת מסים בה שמו קשור, לאחר חודשים ארוכים בהם התחמק מעדות זו. גם כאשר עלה טראמפ להעיד, אמר כי הוא בוחר לשמור על זכות השתיקה, ולא הוסיף דבר. פרשה זו היא אחת מארבע חקירות שמנוהלות בימים אלו מול הנשיא לשעבר.

חקירה זו נוספת לפרשת המסמכים המסווגים שלכאורה לקח טראמפ מהבית הלבן עת שסיים את כהונתו כנשיא, מסמכים שעל פי החוק חייבים להיות מועברים לארכיון הנשיאותי. לאחר משא ומתן ארוך הסכים טראמפ להחזיר לחזקת המדינה 15 ארגזי מסמכים שהיו ברשותו, אולם בבדיקה קפדנית בארגזים אלו ראו כי חסרים מסמכים. לאור זאת ובאמצעות צו חיפוש שהונפק בעקבות חשד סביר, פשטו ביום שני השבוע סוכני FBI על אחוזתו של טראמפ בפאלם ביץ' שבפלורידה, הידועה בשם מאר-א-לאגו.

אחוזת מאר-א-לאגו, ביתו של דונלד טראמפ בפלורידה
אחוזת מאר-א-לאגו, ביתו של דונלד טראמפ בפלורידה | צילום: רויטרס

הסוכנים שהו במקום במשך תשע שעות במהלכן לא התירו לאיש מטעמו של טראמפ להתקרב לנכס, ובסופן יצאו מהאחוזה עם 12 ארגזים נוספים של מסמכים. ב"ניו יורק פוסט" פורסם אתמול כי צו החיפוש התמקד אך ורק ברישומים נשיאותיים ובראיות לגבי חומר מסווג שאוחסן במקום, אולם גורמים במפלגה הרפובליקנית העלו חשש כי זהו היה רק תירוץ כדי להוציא מסמכים אחרים, שחלקם קשורים למאורעות ה-6 בינואר. עוד הביעו חשש הרפובליקנים כי בזמן השהות הארוך של הכוחות באחוזה, הם יכלו לשתול ראיות במקום.

בתוך כך, היום פירסם טראמפ פוסט ברשת המדיה החברתית שהקים, "TRUTH", ובו הוא מאשים את הנשיא ביידן על שידע אודות הפלישה לאחוזתו. בפוסט כתב טראמפ: "ביידן ידע על כך, כמו שהוא ידע הכל אודות ההאשמות נגד בנו, האנטר". סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, שכיהן תחתו, הביע חשש כבד מהאירוע וקרא למצב "חסר תקדים", וביקש ממשרד המשפטים האמריקני להסביר את המעשה.