זעם בעקבות הפשיטה על אחוזת טראמפ: "פוליטיזציה של משרד המשפטים"

גורמים במפלגה הרפובליקנית ובתקשורת האמריקנית מאשימים את ממשל ביידן בהתנכלות לנשיא לשעבר, לאחר הפשיטה על מאר א-לאגו במסגרת חקירת העברת המסמכים מהבית הלבן. שעות ספורות לאחר הפשיטה טראמפ הוציא סרטון דמוי-בחירות מטעמו

זמן צפייה: 02:44

לאחר שפשטו הלילה (שלישי) סוכני FBI על מאר-א-לאגו, אחוזתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפאלם ביץ' שבפלורידה, גורמים רפובליקנים בפוליטיקה ובתקשורת זועמים היום על המעשה. רובם מאשימים את הנשיא המכהן ביידן ברדיפת טראמפ והתנכלות לו, וכן בחימוש משרד המשפטים האמריקני בנשק לטובת מטרות פוליטיות.

מושל פלורידה הרפובליקני, רון דה-סנטיס, אמר כי "הפלישה על מאר-א-לאגו היא התדרדרות נוספת בפוליטיזציה של הסוכנות הפדרלית, שמופנית נגד מתנגדי המשטר, בזמן שלאנשים כמו האנטר ביידן מתייחסים עם כפפות של משי", אמר המושל וכינה את ממשל ביידן "רפובליקת בננות".

אחוזת מאר-א-לאגו, ביתו של דונלד טראמפ בפלורידה
אחוזת מאר-א-לאגו, ביתו של דונלד טראמפ בפלורידה | צילום: רויטרס

גורמים נוספים בתקשורת הרפובליקנית, בערוצי FOX NEWS ו-NEWSMAX מגנים גם הם את הפוליטיזציה שלטענתם כופה ביידן על הסוכנות הפדרלית בארצות הברית, ומאשימים אותו בחימוש משרד המשפטים האמריקני בנשק: "הפשיטה במאר-א-לאגו על ידי סוכני FBI ומשרד המשפטים נובעת מסיבה אחת בלבד - לאיים על המירוץ לנשיאות של טראמפ ב-2024", אמר העיתונאי גראנט סטינצ'פילד בוידאו שהעלה לחשבון הטוויטר שלו.

מגישת החדשות טומי לאהרן הגיבה גם היא ואמרה כי "לעם האמריקני נמאס לתת נשק לארגונים כמו ה-FBI ומשרד המשפטים, במיוחד כשיש לאותם ארגונים דברים הרבה יותר חשובים לעשות".

שעות אחדות לאחר הפשיטה הוציא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ סרטון באורך 3 דקות ו-50 שניות, בו נשמע קולו בנאום כשהוא מדבר על האכזבה שלו מהממשל של ביידן בשנתיים האחרונות, וברקע נראים תמונות בשחור לבן. בתקשורת האמריקנית מעריכים כי הסרטון הוא רמיזה למירוץ של טראמפ לכהונה נוספת, בבחירות שיערכו בארצות-הברית ב-2024.

הפשיטה על אחוזתו של הנשיא לשעבר הוחלטה לאור החשד הגובר במערכת המשפט האמריקנית שטראמפ העביר מסמכים מסווגים מהבית הלבן ל"מאר-א-לאגו", אחוזתו בפאלם ביץ', מסמכים שהיה אמור למסור לארכיון הלאומי למסמכי הממשל בתום כהונתו. במהלך הפשיטה חולצו 15 ארגזי מסמכים, ובהם ניירות ורישומים מתקופתו של טראמפ כנשיא.