טראמפ: "סין שלחה כוחות לגבול עם הונג קונג"

נשיא ארצות הברית התייחס למתיחות המתמשכת בין הממשל הסיני לפרובינציה הדרומית, ואמר כי קיבל את המידע משירותי המודיעין האמריקניים. "על כולם להישאר רגועים ולשמור על עצמם".

זמן צפייה: 00:50

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הערב (שלישי) למתיחות המתמשכת בין סין לשכנתה הונג קונג. "ארגוני המודיעין עדכנו אותי כי הממשל הסיני שולח כוחות צבאיים לגבול הונג קונג", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "על כולם להישאר רגועים ולשמור על עצמם".

מוקדם יותר חשפו הסינים בעצמם כי שלחו כוחות לגבול, אך לא ברור אם מדובר בהזזת כוחות לצרכי תרגיל. בפעם האחרונה שממשל טראמפ תדרך על זרימת כוחות סינים באזור הגבול, התברר שזה לצורכי טקס השבעה של המשטרה הצבאית הסינית.

עוד בחדשות 13:

בשל הפגנות בנמל התעופה בהונג קונג – נסגר הרישום לכלל הטיסות

הונג קונג: מפגינים השתלטו על אולם קבלת הפנים בנמל התעופה

המחאה בהונג קונג מחריפה: תושבי העיר פתחו בשביתה כללית

הפגנות בהונג קונג נגד חוק ההסגרה לסין
הפגנות בהונג קונג | צילום: רויטרס

מוקדם יותר התייחס טראמפ פעם נוספת לנושא ואמר: "רבים מאשימים אותי ואת ארצות הברית בבעיות שקיימות בהונג קונג", אמר. "אני לא יכול לדמיין למה".

נמל התעופה בהונג קונג השהה היום זה היום השלישי ברצף את הרישום לטיסות, בשל מחאה של מפגינים בעד דמוקרטיה במקום. זאת, לאחר עשרה שבועות של מחאה שהייתה לפרקים אלימה.

הונג קונג
מחאות בשדה התעופה בהונג קונג | צילום: רויטרס

אחד התיירים שהגיע למקום סיפר לרשת CNN כי "המפגינים ממלאים את חובתם האזרחית". לעומת זאת, תיירת אחרת טענה כי "המצב מגוחך, אם המפגינים רוצים להילחם על נושאים שחשובים להם זה הוגן, אבל בדרך הם גורמים לאנשים לפנות נגדם בפעולות האלה".

כזכור, אלפי מפגינים השתלטו אתמול וביום ראשון על אולם קבלת הנוסעים בנמל התעופה, חילקו לתיירים שהגיעו עלונים בשפות שונות, הסבירו להם על המחאה נגד ההשתלטות הסינית ועדכנו אותם היכן צפויים להיות מוקדי ההפגנות.

הונג קונג
מחאות בשדה התעופה בהונג קונג | צילום: רויטרס

המחאה השקטה הזו לא נתקלה בכל התנגדות מצד כוחות הביטחון המקומיים, וגם התיירים קיבלו בהבנה את היוזמה. אלברט צ'אבס, תייר אמריקני, סיפר כי "הם מאורגנים ויש להם אפשרות לעדכן אנשים שונים בשפות שונות במה שמתרחש, כך שזה מאוד נחמד ואינפורמטיבי".

לפני כשבוע, המחאה בהונג קונג עלתה שלב כשתושבי העיר פתחו בשביתה כללית, לראשונה זה 50 שנים, יצאו להפגין ברחבי העיר ושיבשו בין היתר את תנועת הרכבות והאוטובוסים. המשטרה הגיבה בגז מדמיע ובכדורי גומי - ועצרה 82 בני אדם. עוד נמסר מהמשטרה כי מתחילת ההפגנות בחודש יוני נעצרו 420 אנשים, בין הגילאים 14 ל-76.