טראמפ: "לא תהיה לי בעיה למכור לאמירויות F-35"

רגע לפני טקס החתימה על הסכם השלום, התראיין נשיא ארה"ב והתייחס לעניין מכירת המטוסים המתקדמים לאמירויות. "מכירה למדינות עשירות היא דבר טוב"; על הפלסטינים: "קשה להתנהל איתם"

זמן צפייה: 00:25

שעות בודדות לפני שייערך טקס החתימה על נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות בוושינגטון, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל הערב (שלישי) בריאיון אם יסכים למכור את הנשק שאותו הוא מוכר לישראל גם לאמירויות, והשיב: "אין לי בעיה למכור להם F-35. זו מדינה עשירה - ומכירה למדינות עשירות היא דבר טוב".

הנשיא הוסיף כי בקרוב עוד מדינות יחתמו על הסכמים עם ישראל, והצהיר: "יהיה שלום במזרח התיכון. כשנכסתי לתפקיד, אמרו ששלום אף פעם לא יוכל לקרות. לבסוף, עשינו עסקה עם האמירויות, אחר כך עם בחריין וכעת יש מדינות נוספות שאנחנו מנהלים איתן משא ומתן". לתחושותיו, "גם הפלסטינים יסיכמו בסופו של דבר".

הנשיא הוסיף לדבר על הפלסטינים, וטען כי "קשה להתנהל איתם. שילמנו להם הרבה כסף, כמו שוחד. אבל למה אנחנו משלמים אם הם אומרים 'מוות לאמריקה'? אעצור את העברת התשלומים", קבע.

לכתבות נוספות בנושא >> 

קושנר באבו דאבי: "ההסכם יכול לשנות את המצב במזרח התיכון"

חמינאי: הסכם האמירויות עם ישראל – בגידה בפלס' ובעולם האסלאמי

דיווח: נתניהו ביקר ב-2018 בחשאי באמירויות ונועד עם השליט

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים, גם יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר התייחס לסוגיית מכירת מטוסי F-35, ובריאיון שהעניק לערוץ "סקיי ניוז" בערבית אמר: "לאיחוד האמירויות יש את אחד הצבאות החזקים באזור. זה שנתיים אנו דנים בנושא מכירת ה-F-35, וטרם קיבלנו החלטה, נראה מה יהיה. אנו נמצאים בשלבים הסופיים של קבלת החלטה בנושא".

בנוסף, התראיין היועץ הבכיר גם לסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות כי "מדינה ערבית נוספת צפויה לחתום על הסכם עם ישראל בחודשים הקרובים". לדברי קושנר, "כמובן שהכול יכול לקרות, אבל המציאות היא שרבים מקנאים במהלך שעשתה איחוד האמירויות. אנשים רבים רוצים גישה לטכנולוגיה, לכלכלה ולחדשנות של ישראל". עוד הוסיף קושנר כי "אפשרי שיום אחד כל 22 מדינות ערב יגיעו לנורמליזציה עם ישראל".