רופאיו של טראמפ: "מצבו טוב מאוד - הוא לא מקבל טיפול בחמצן"

לאחר שפונה לבית החולים, הצוות הרפואי המטפל בטראמפ עדכן כי "הוא במצב רוח טוב ומסתובב לבדו". דיווח ב-AP: הנשיא נזקק לטיפול בחמצן לפני המראתו לבית החולים. טראמפ: "אני חש בטוב"

זמן צפייה: 09:35

רופאיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עדכנו הערב (שבת) כי "מצבו של הנשיא טוב מאוד - הוא לא מקבל טיפול בחמצן ומסתובב לבדו". זאת לאחר שבלילה פונה הנשיא האמריקני לבית החולים הצבאי "וולטר ריד"' כיממה לאחר שחשף כי הוא ואשתו מלניה טראמפ נדבקו בקורונה. בסוכנות הידיעות AP דווח מפי מקור כי טראמפ נזקק לטיפול בחמצן לפני צאתו לקבל טיפול רפואי בבית החולים.

"המלצתי שנביא לכאן את הנשיא כאמצעי זהירות", הסביר רופאו שון קונלי. "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי מצבו. הוא לא חווה קשיים בנשימה והיה ללא חום קרוב ל-24 שעות". לדבריו מוקדם לדעת מתי צפוי טראמפ להשתחרר מבית החולים. "הוא כרגע במצב טוב, בהתחשב בכך שנתנו לו טיפול כל כך מתקדם בשלב כל כך מוקדם. בכל זאת קשה כרגע להגיד מתי הוא ישוחרר". עוד הוסיף הרופא כי "מתוכננים כרגע חמישה ימים של טיפול בתרופה רמדסיביר". כאשר נשאל מתי בוצעה הבדיקה השלילית האחרונה של טראמפ - הוא סירב להשיב.

חרף דבריו של קונלי, גורם רשמי המעורה בבריאות הנשיא הצהיר כי "המדדים הרפואיים של טראמפ היו מדאיגים ביותר ב-48-24 השעות האחרונות. אנחנו עדיין לא רואים את הדרך להבראה מלאה".

לאחר מכן צייץ טראמפ מבית החולים: "רופאים אחיות וכל הצוות הנהדר בבית החולים וולטר ריד, כמו אחרים ממסודות שונים שהצטרפו אליהם, מדהימים!. ישנה התקדמות נהדרת בשישה החודשים האחרונים במאבק במגפה. בעזרתם אני חש בטוב".

עוד בחדשות 13:

טראמפ פונה לבית החולים: "המצב רציני, יש לו קשיי נשימה"

רה"מ איחל לטראמפ החלמה מהירה: "מיליוני ישראלים חושבים עליכם"

הפתעת אוקטובר המוקדמת שעלולה לטרוף את הקלפים • פרשנות

טראמפ בעת פינויו לבית החולים
טראמפ בעת פינויו לבית החולים | צילום: רויטרס

בבית הלבן הסבירו כי הסיבה לפינויו היא "כאמצעי זהירות", וכי הוא ישהה במתקן הרפואי כמה ימים להשגחה. רופאו עדכן מוקדם יותר היום כי הוא "תשוש" כהגדרתו, אך מצב רוחו טוב. הפינוי לבית החולים בוצע באמצעות המסוק הנשיאותי "מארין 1" מעט אחרי חצות (שעון ישראל), אליו הגיע הנשיא טראמפ על רגליו וללא עזרה, אך בניגוד למנהגו - מבלי ששוחח עם העיתונאים.

גורמים המעורים במצבו של טראמפ אמרו מוקדם יותר היום כי הוא סובל גם מחום "במדרג הנמוך", בנוסף לשיעול, גודש ותסמינים נוספים. בהצהרת רופאו נמסר עוד כי הוא החל לקבל טיפול תרופתי, כולל בקוקטייל נוגדנים ניסיוני בשם "רנגרון".

לאחר שהגיע לבית החולים הצבאי עדכן שוב רופאו, ואמר כי "הוא לא נזקק לסיוע נשימתי באמצעות חמצן", כי הוא נמצא תחת השגחה וכי מצבו טוב. עוד עדכן הרופא כי הוא מטופל באמצעות "רמדסיביר", תרופה המשמשת במקור בטיפול למחלת האבולה, אך נמצא שהיא מסייעת גם לחולים בקורונה.

הנשיא טראמפ יורד מהמסוק הצבאי כדי לקבל טיפול רפואי אחרי שנדבק בקורונה | צילום: רויטרס

לצד הטענות על מצבו הטוב יחסית, יועץ בכיר בסביבתו אמר כי יש סיבות לדאגה. "המצב רציני", הוא אמר ל-CNN, "הוא מאוד עייף ותשוש, ויש לו קשיי נשימה". אדם אחר שמתואר כמעורה במצב אמר כי "בקרב הגורמים הרשמיים בבית הלבן יש דאגה משמעותית מכך ש"דברים עלולים להשתנות במהירות". גורם אחר טען כי "מצבו פחות טוב מזה של מלניה".

לאחר שעות ארוכות שבהן לא צייץ בחשבון הטוויטר שלו ואחרי שנחת ב"וולטר ריד", טראמפ פרסם סרטון ובו הודה לציבור על התמיכה בו. בסרטון הוא אמר כי "הוא חושב שמצבו טוב מאוד", כהגדרתו, והוסיף שמטרת הפינוי לבית החולים היא "כדי לוודא שהכל ילך כשורה". טראמפ עדכן גם כי מלניה "מרגישה טוב". נכון לעכשיו טראמפ לא העביר את סמכויותיו לסגנו, מייק פנס, שאמור להחליף אותו במקרה של נבצרות.