טראמפ לאחר זיכויו בסנאט: "זה היה הליך מרושע ומושחת"

נשיא ארה"ב התייחס להחלטה לא להדיחו במסגרת פרשת "אוקראינה גייט", והצהיר: "ציד המכשפות התחיל כבר לפני שנים - זה לא צריך לקרות עוד לאף נשיא אף פעם לעולם. לא עשיתי שום דבר רע"

זמן צפייה: 02:17

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (חמישי) להחלטת הסנאט לא להדיחו במסגרת פרשת "אוקראינה גייט", והצהיר: "זה היה הליך מרושע ומושחת - זה לא צריך לקרות שוב לאף נשיא לעולם".

"המצב שהיינו בו היה לא הוגן", המשיך הנשיא. "מה שקרה בחודשים האחרונים היה מדהים, אבל ציד המכשפות התחיל כבר לפני שנים. עברנו גיהינום בצורה לא הוגנת - לא עשינו שום דבר לא נכון. עם כל מה שעברנו, אני חושב שעשינו יותר מכל נשיא ומכל ממשל".

עוד בחדשות 13:

הסתיים הליך ההדחה: הסנאט זיכה את הנשיא טראמפ

נאום מצב האומה: טראמפ סירב ללחוץ יד לפלוסי – שקרעה את נאומו

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ לאחר שזוכה מהליך ההדחה נגדו
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ לאחר שזוכה מהליך ההדחה נגדו | צילום: רויטרס

במהלך דבריו, החזיק הנשיא האמריקני עיתון שבו נכתב שהוא זוכה, ואמר: "אני אקח את זה הביתה, אולי אמסגר את זה - זאת הכותרת היחידה הטובה שהייתה לי בכל הנשיאות".

"זה התחיל מרוסיה, רוסיה, רוסיה, ואז דוח מולר. הכול היה בולשיט. הם ידעו ביומיים הראשונים שאנחנו חפים מפשע, אבל נתנו לזה להימשך לנצח. הם רצו להכאיב פוליטית למישהו שכולם הופתעו מזה שהוא ניצח. זה היה לא הוגן כלפי המשפחה שלי, כלפי המדינה. הם יוכלו להדיח כל אחד - אפילו את ג'ורג' וושינגטון".

ההצבעה בסנאט על ההדחה וטראמפ
ההצבעה בסנאט על ההדחה וטראמפ | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, הכריע הסנאט כי הנשיא טראמפ לא יודח מתפקידו - וזיכה אותו משני האישומים נגדו במסגרת פרשת "אוקראינה גייט". זאת, הודות לרוב הרפובליקני השולט בסנאט, שגם הכריע כי לא יהיו עדים במשפט. על מנת להדיחו, נדרש רוב של שני שלישים מהסנאט - כלומר, לפחות 67 סנאטורים שיצביעו בעד ההדחה.

טראמפ זוכה מסעיף האישום הראשון נגדו - לפיו ניצל את כוחו מתוקף תפקידו באופן שמסכן את המדינה - ברוב של 52 מצביעים, לעומת 48 בלבד שסברו כי הוא אשם. בהמשך זוכה הנשיא גם מהסעיף השני - שיבוש הליכים בקונגרס. 53 סנאטורים קבעו כי הוא לא אשם, בעוד 47 בלבד הצביעו בעד הדחתו.