בארוחה עם תורמים: טראמפ חשף פרטים על רגעי חיסול סולימאני

בהקלטה שפורסמה ב-CNN נשמע נשיא ארה"ב מספר באירוע גיוס תרומות למפלגה הרפובליקנית בפלורידה על שיחתו עם בכירי צבא בזמן המבצע להתנקשות במפקד כוח קודס האיראני: "יש להם בערך דקה לחיות"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שחזר אתמול (שישי) פרטים מהמבצע לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני במהלך שיחה עם תורמים רפובליקנים באתר הנופש מאר-א-לאגו בפאלם ביץ' קליפורניה, אשר נמצא בבעלותו. כך, לפי הקלטה שהגיעה לידי רשת CNN.

טראמפ, שנאם בערב גיוס כספים למפלגה הרפובליקנית, תיאר את שיחתו עם בכירים בצבא תוך שהם צפו בהתרחשות ממצלמות מרוחקות. לפי CNN, טראמפ ציין שהבכירים אמרו לו: "הם ביחד, אדוני. יש להם שתי דקות ו-11 שנים לחיות. הם במכונית. אדוני, יש להם בערך דקה אחת לחיות. 30 שניות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בניגוד לדיווחים: נפגעים אמריקנים מהתקיפות האיראניות בעיראק

נסראללה: "אם ארה"ב לא תסיג כוחותיה – חייליה יחזרו בארונות"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס | צילום: רויטרס

"ואז לפתע היה בום", הוא המשיך, "הם הלכו, אדוני. אמרתי, איפה הבחור הזה? זו הייתה הפעם האחרונה ששמעתי ממנו". בהמשך טראמפ אמר שהתוצאה "הרעידה את העולם". "הוא היה אמור להיות בלתי מנוצח", טען.

בנאום שנשא באירוע, הוא טען שסולימאני אמר דברים רעים על ארה"ב לפני המכה. "לכמה מהחרא הזה אנחנו צריכים להקשיב", אמר טראמפ, "לכמה אנחנו נצטרך להאזין?". טראמפ תיאר את הרגעים שהוא צפה מרחוק בסולימאני מגיע לשדה התעופה של בגדד, שם פגש אותו מנהיג חזבאללה בעיראק. טראמפ טען בטעות שהוא פגש שם את מנהיג חזבללאה בלבנון, וטען שהמתקפה הייתה "שתי ציפורים במכה".

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

כמו כן, טראמפ סיפר גם על חיסול אבו-בכאר אל-בגדאדי ואמר שהוא "צרח" במהלך האירוע. "הוא צרח, השתגע", תיאר. טראמפ לא תיאר את האיום שהוביל להחלטה לחסלו, שהיה גם ההצדקה של בכירים בממשל לביצוע המתקפה. במקום, הוא תיאר את סולימאני כ"טרוריסט ידוע שהיה ברשימות שלנו", והיה אמור להיות במדינה שלו לפני שנסע למדינה אחרת באזור.

בתוך כך, אתמול פורסם כי 11 חיילים אמריקנים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שהציגו תסמינים של זעזוע מוח בעקבות התקיפה האיראנית של בסיסים צבאיים בעיראק בשבוע שעבר, כך מסר קפטן ביל אורבן, דובר כוח הפיקוד המרכזי.

"אף חייל לא נהרג בתקיפה, אך היו מספר חיילים שנזקקו לטיפול רפואי בתום התקיפה האיראנית", אמר אורבן. עוד הוסיף ואמר כי כאמצעי זהירות נשלחו כמה מהחיילים לבדיקות רפואיות במתקנים הממוקמים בגרמניה ובכוויות. "כשיוחלט שהם מוכנים לחזור לשירות, הם יוחזרו לעיראק", אמר הדובר.