עדויות נוספות מהבית הלבן: "לטראמפ היו התקפי זעם, זרק ושבר דברים"

לאחר עדותה של עוזרת ראש הסגל של נשיא ארה"ב לשעבר בוועדת השימוע לאירועי ה-6 בינואר, גורמים מהשירות החשאי סיפרו ל-CNN עדויות התומכות בדבריה, תיארו את הנשיא לשעבר כתובעני, וסיפרו כי נהג לומר דברים כמו: "אני פאקינג נשיא ארצות הברית, אתה לא יכול להגיד לי מה לעשות"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

לאחר עדותה של קאסידי האצ'ינסון, עוזרת של ראש הסגל לשעבר של דונלד טראמפ, מארק מדוז, השבוע בוועדת השימוע של אירועי ה-6 בינואר 2021, ב-CNN פורסמו הבוקר (שבת) עדויות אנונימיות של גורמים בשירות החשאי של ארצות הברית שתומכות בדבריה, ושופכות אור נוסף על התנהלותו של הנשיא לשעבר בבית הלבן.

כפי שעולה מן העדויות, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ דרש בכעס להגיע לקפיטול בזמן המהומות ותקף את גורמי הביטחון שסירבו מפאת הסכנה להסיעו לשם, כך סיפרו שני מקורות בשירות החשאי, שטוענים כי שמעו על התקרית ממספר רב של סוכנים, כולל נהג רכב השטח הנשיאותי שבו זה התרחש.

המקורות סיפרו ל-CNN שסיפורים נפוצו על התקרית - כולל פרטים שדומים לאופן שבו תיארה האצ'ינסון בפני הוועדה. בעוד הפרטים של אלה ששמעו את הדיווחים שונים, מקורות בשירות החשאי אומרים כי נאמר להם שאכן התרחש עימות זועם. והעדויות שלהם עולים בקנה אחד עם חלקים משמעותיים מעדותה של האצ'ינסון, שהותקפה על ידי טראמפ ותומכיו שניסו גם להכפיש את עדותה הכוללת.

קאסידי האצ'ינסון בשימוע
קאסידי האצ'ינסון בשימוע | צילום: רויטרס

בדומה להאצ'ינסון, אחד המקורות, עובד ותיק בשירות החשאי, אמר ל-CNN שהסוכנים שסיפרו על האירוע תיארו את טראמפ כ"תובעני", וכי הנשיא לשעבר נהג לומר דברים כמו: "אני פאקינג נשיא ארצות הברית, אתה לא יכול להגיד לי מה לעשות".

"הוא סוג של זינק קדימה - לא היה ברור מהשיחות שניהלתי שהוא באמת יצר מגע פיזי, אבל יכול להיות שהוא עשה. אני לא יודע", אמר המקור, "אף אחד לא אמר שטראמפ תקף אותו; הם אמרו שהוא ניסה לזנק מעל המושב - מסיבה כלשהי, לאף אחד לא היה מושג".

Supporters Of U.s. President Donald Trump Gather In Washington
תומכי טראמפ מנסים לפרוץ לקונגרס ב-6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס

העובד סיפר כי הוא שמע על התקרית מספר פעמים עד פברואר 2021 מסוכנים אחרים, כולל כמה שהיו חלק מצוות ההגנה הנשיאותי במהלך פרק הזמן הזה, אבל אף אחד מהם לא היה מעורב בתקרית. המקור הוסיף כי סוכנים סיפרו לעתים קרובות סיפורים על התקפי הזעם של טראמפ, שכללו גם זריקת ושבירת דברים.

"לא רק צלחות", הוסיף המקור, והתייחס לעדותה של האצ'ינסון שסיפרה כי ראתה קטשופ על הקיר וצלחת חרסינה מנופצת על רצפת חדר האוכל בבית הלבן, לאחר שטראמפ השליך את ארוחת הצהריים שלו על הקיר לאחר ששמע על כך שהתובע הכללי דאז, וויליאם בר, אמר לכלי תקשורת שלא הייתה הונאה נרחבת בבחירות 2020.

טראמפ בנאומו בוועידה הרפובליקנית הלאומית
טראמפ בנאומו בוועידה הרפובליקנית הלאומית | צילום: Getty Images

המקור השני מהשירות החשאי, ששוחח עם הנהג ועם סוכן אחר שלא היה שם, אמר שהוא שמע על כך שטראמפ שהשתלח מילולית בצוות, אך לא על עימות פיזי כלשהו. אף אחד מהמקורות לא סיפר ששמע על כך שטראמפ שניסה לתפוס את ההגה, בניגוד למה שסיפרה האצ'ינסון.