טראמפ: המפגינים שפרצו לקפיטול לא מייצגים את אמריקה - וייענשו

הנשיא היוצא הבהיר בנאום מוקלט כי ממשל חדש יושבע ב-20 בינואר ויצא נגד המתפרעים בקונגרס: "זיהמו את מקום מושבה של הדמוקרטיה האמריקנית"; שוטר קפיטול שנפצע במהומות מת מפצעיו

זמן צפייה: 01:52

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ התייחס הלילה (שישי) למהומות שפרצו בקפיטול וגינה את המתפרעים: "כמו כל האמריקנים, אני זועם על האלימות. אמריקה חייבת להיות תמיד אומה של חוק וסדר, המפגינים שפרצו לקפיטול לא מייצגים את אמריקה - ויבואו על עונשם".

"המפגינים זיהמו את מקום מושבה של הדמוקרטיה האמריקנית", המשיך טראמפ. "הבחירות גרמו להתפרצות של רגשות, אך עכשיו עלינו להרגיע את הרוחות ולהשיב את השלווה". הנשיא הבהיר שוב כי יקבל את תוצאות הבחירות וממשל חדש יחל את דרכו ב-20 בינואר: "לכהן כנשיא ארצות הברית היה הכבוד של חיי. רוצה להבהיר לכל תומכיי הנפלאים - המסע שלנו רק התחיל".

לכתבות נוספות בנושא >>

ביידן: "המתפרעים היו טרוריסטים, טראמפ תוקף את הדמוקרטיה"

הבריונים של טראמפ: אלה פעילי הימין הקיצוני שפרצו לקונגרס

ישראלי שהשתתף בפריצה לקונגרס: "חושש שתפרוץ מלחמת אזרחים"

מהומות בקונגרס
מהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

בתוך כך, משטרת הקפיטול הודעה הבוקר כי אחד משוטריה מת מפצעיו, לאחר שנפצע קשה בהתפרעויות. בסך הכול, חמישה בני אדם נהרגו בכאוס שאירע ביום רביעי. הראשונה היא מפגינה שנורתה, השנייה נרמסה על ידי ההמון, השלישי לקה בליבו ואילו הרביעי קיבל שבץ. כל הארבעה היו מתומכיו של טראמפ.

בד בבד, ב-FOX NEWS דווח כי סגן הנשיא מייק פנס מתכוון להתנגד לקריאות להפעיל את התיקון ה-25 בחוקה ובכך להסיר את הנשיא טראמפ מתפקידו לפני חילופי השלטון. ברשת החדשות נכתב כי הפרטים אושרו עם גורמים בלשכתו של פנס.

ליל המהומות בקונגרס
ליל המהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

כזכור, ביום רביעי פרצו מהומות אלימות בבניין הקפיטול שבוושינגטון, זאת לאחר שתוכמים של טראמפ הגיעו למחות במקום נגד אישור מינויו של ביידן. המפגינים התעמתו עם שוטרים ופרצו פנימה, ומשכך - הקונגרס פונה והדיון הופסק.