3 תאומים זהים הורשעו בעבירות נשק: "ניסו לנצל הזהות הגנטית"

ריקי, ריס ורלסטון גבריאל, בני 28, ירצו עונשי מאסר ארוכים לאחר שהמשטרה הצליחה להוכיח שכל השלושה היו מעורבים במקרה. זאת, על אף שלא ניתן היה לקשר את הדנ"א שאותר רק לאחד מהם

השלישיה שהורשעה בעבירות נשק
השלישיה שהורשעה בעבירות נשק | צילום: metropolitan police

שלושה תאומים זהים נשפטו אתמול (שישי) וירצו עונשי מאסר ארוכים לאחר שהורשעו בעבירות נשק בלונדון, בריטניה. זאת, לאחר שהדנ"א שנמצא על אקדח נקשר לאחד האחים הזהים, אך לא ניתן היה לדעת למי מהם. האחים ניסו, לדברי המשטרה, לנצל את הזהות הגנטית והחיצונית שלהם על מנת לנסות ולחמוק מעונש.

לאחר שהמשטרה המקומית הצליחה להוכיח כי כל שלושת האחים, ריקי רלסטון וריס, היו מעורבים במקרה, דריס הייוקנה, מפקד משטרת לונדון התייחס להרשעתם ואמר: "השלישיה ניסתה לנצל את המטען הגנטי והמראה הזהה שלהם על מנת להתחמק מההשלכות של מעשיהם, אך עבודה קשה של צוות החקירה מנע זאת".

ריקי ורלסטון גבריאל, שחקני פוטבול בנבחרות חצי מקצועיות בני 28, הורשעו וירצו עונש מאסר של 14 שנים כל אחד, על החזקת נשק מסכן חיים. האח השלישי, ריס, הורשע בשלושה סעיפים נוספים ויירצה 18 שנים.


לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעזרת שני סוכנים סמויים: נעצרו 24 חשודים בסחר נשק וסמים

חודש לאחר הטבח בסניף בטקסס: "וולמארט" תפסיק למכור תחמושת

מחסני הנשק הושמדו כליל: תיעוד מתוצאות התקיפה בעיראק

האחים, שנולדו בצפון לונדון, היו חלק מקבוצה של שמונה בני אדם שהורשעו במעורבות באחזקת שלושה נשקים מסוג עוזי, שני אקדחים שונים ותחמושת. לאחר שארבעה הורשעו בשנה שעברה, המשטרה ביצעה בדיקות נוספות על אחד האקדחים, וגילתה תוצאות דנ"א הקשורות לשלישיה, כך דווחה משטרת לונדון בהצהרה שמסרה.

מכיוון שלא ניתן היה לייחס את הדנ"א רק לאחד האחים, נעשה שימוש במעקב אחר הטלפונים הניידים שלהם וכן אחריהם. זאת, על מנת להוכיח את המעורבות של כל השלושה, כך הוסיף ראש המחלקה שפיענחה את המקרה. השופט שגזר את דינם של האחים אמר בסוף המשפט: "כל השלושה היו מעורבים במכירה של הנשקים לעבריין מסוכן, אהרון תומאס, לשימושו האישי". תומאס, שאליו התייחס השופט בדבריו, הורשע במקרה ומרצה מאסר עולם.