זלנסקי ופוטין ובלי נציגות ישראלית: רשימת 100 המשפיעים של מגזין טיים

נשיאי אוקראינה ורוסיה נכנסו כצפוי לרשימה היוקרתית של המגזין האמריקני. ברשימה נמצאים גם ג'ו ביידן, הקנצלר הגרמני ונשיא סין. בנוסף, גם פרנסיס האוגן, שפוצצה את הפרשה בפייסבוק, נכנסה לרשימה – וגם לא מעט כוכבים הוליוודים

Cmxbea
הנשיא זלנסקי והנשיא פוטין | צילום: רויטרס

המגזין האמריקני טיים פרסם היום (שלישי) את רשימת 100 האנשים הכי משפיעים של שנת 2022. ברשימה ניתן למצוא בין היתר, וכצפוי, את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ואת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בצל המלחמה שפרצה בין המדינות לפני שלושה חודשים.

עוד בקרב המנהיגים שנכנסו לרשימה ניתן למצוא את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נשיא סין שי ג'ינפינג ואת קנצלר גרמניה אולף שולץ. גם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין נבחרה לאחת המשפיעות בעולם. לאחר תקופה ארוכה, אין נציגות ישראלית ברשימת 100 המשפיעים.

קטאני בראון ג'קסון שופטת שחורה ראשונה בית משפט עליון ארה''ב
השופטת הראשונה השחורה בביהמ''ש העליון בארה''ב. קטאני בראון ג'קסון | צילום: צילום: רויטרס

עוד ברשימה, השופטת השחורה הראשונה בבית המשפט העליון בארה"ב, קטאני ג'קסון. יחד איתה נמצאת גם פרנסיס האוגן, עובדת בכירה לשעבר בפייסבוק שהדליפה עשרות אלפי מסמכים שחשפו את השיטות האפלות שבהן נוהגת החברה.

מרק צוקרברג ופרנסיס הווגן
פרנסיס האוגן שחשפה את השיטות האפלות של צוקרברג | צילום: GettyImages / תוכנית ''60 דקות''

לא מעט ידוענים נמצאים ברשימה. בין היתר ניתן למצוא את הזמרת אדל, השחקנים מילה קוניס, אנדרו גארפילד, זנדאייה, קיאנו ריבס ושרה ג'סיקה פרקר. בנוסף, גם מנכ"ל אפל טים קוק הוכתר לאחד מ-100 המשפיעים שלא במפתיע וכן סטפן בנסל, מנכ"ל חברת התרופות מודרנה שפיתחה את אחד מחיסוני נגיף הקורונה.