מגפת הקורונה ומשבר האקלים על הפרק: עצרת האו"ם תתכנס מחר

לאחר שבשנה שעברה העצרת נערכה באופן וירטואלי, השנה היא תתקיים כרגיל, כאשר מעל 100 מנהיגים מכל העולם יגיעו לניו יורק. "ההחלטות שנקבל יעניקו ביטחון או יחזקו דפוסים שהורסים את הטבע"

סמל האומות המאוחדות במטה הארגון שבז'נבה | צילום: גטי אימג'בנק

העצרת הכללית ה-76 של האומות המאוחדות תתכנס מחר (שלישי) ותחל בדיונים. ההתמקדות השנה היא בשני נושאים מרכזיים: משבר הקורונה העולמי והשינויים הנדרשים בכלכלה העולמית כך שתיטיב עם כדור הארץ. לאחר שבשנה שעברה העצרת התקיימה באופן וירטואלי, השנה היא חוזרת למתכונת המקורית בבניין האומות המאוחדות בניו יורק.

באו"ם מחפשים נקודת מפנה בעצרת הקרובה, באג'נדה הרשמית שפורסמה לקראת העצרת נכתב כי "ההחלטות שנקבל יעניקו ביטחון כלכלי, בריאותי וסביבתי לדורות הבאים או, לחילופין, יחזקו דפוסים ישנים שהורסים את הטבע ומביאים לחלוקה חברתית". מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר השבוע כי "המלחמה על הכדור חייבת להיגמר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסכנות הנפשיות באינסטגרם: חרדות, דיכאונות ופגיעה בדימוי הגוף

תחקיר צה"ל: הסמג"ד שתועד מכה פעיל שמאל בדרום הר חברון יינזף

"אהבה זה אהבה": התגובות בעולם המוזיקה להודעה של שרית חדד

הנושא המרכזי, כאמור, הוא עדיין מגפת הקורונה. בארגון הבריאות העולמי חוזרים ומדגישים כי הדרך לסיום המגפה היא חיסונים בתפוצה רחבה בעולם, ושם מבקרים בחריפות את המדינות המפותחות על כך שהן צוברות חיסונים לעצמן ומחסנות במנות דחף, בעוד מדינות מתפתחות נאבקות במחסור חמור בחיסונים.

בארצות הברית חוששים מאירוע הדבקה המוני ומנסים לעודד דיונים וירטואליים במקום, אך עם זאת, לניו יורק צפויים להגיע מעל מאה ראשי מדינות כולל ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת הודו נרדרה מודי ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. ראש הממשלה נפתלי בנט עוד לא הודיע אם יטוס, אך האפשרות נשקלת.

בניו יורק ביקשו שעצרת האו"ם תעמוד בחוקי המקום והנציגים יידרשו להציג תעודת מתחסן כלשהי. הנציג הרוסי ואסילי נבנזיה ביקש כי "רק אנשים מחוסנים יוכלו להיכנס לאולם הדיונים", ובתגובה נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו כתב ברשתות החברתיות כי הוא אינו מחוסן ולא מתכוון להתחסן לקראת עצרת האו"ם. בולסונרו צפוי לנאום כבר מחר בבוקר בתור נציג מדינתו.