המחבל שהתפוצץ בשדה"ת בקאבול - שוחרר מהכלא ימים לפני הפיגוע

לפי 3 בכירים אמריקנים, פעיל דאעש שביצע את הפיגוע בבירה האפגנית ורצח מעל 180 איש בהם 13 חיילים אמריקנים, שוחרר זמן קצר לפני האירוע. זאת, לאחר שהטליבאן השתלט על בית הסוהר שבו שהה

פינוי נפגעים מהמתקפה על שדה התעופה של קאבול
פינוי נפגעים מהמתקפה על שדה התעופה של קאבול | צילום: רויטרס

רשת CNN דיווחה היום (רביעי) כי המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע הקטלני בשדה התעופה בקאבול, במהלך הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן, שוחרר מהכלא ימים בודדים לפני האירוע. בפיגוע, כזכור, נהרגו למעלה מ-180 איש, וביניהם 13 חיילים אמריקנים.

מספר בכירים אמריקנים וביניהם חבר בית הנבחרים קן קלברט מהמפלגה הרפובליקנית, אמרו כי עודכנו על ידי גורמים במערכת הביטחון אשר דיווחו להם כי המחבל המתאבד, איש דאעש, שוחרר מבית הסוהר פארוואן שהיה בעבר חלק מבסיס חיל האוויר האמריקני בגראם. ארה"ב שלטה בבסיס זה עד תחילת חודש יולי אך את הכלא עצמו העבירה לידי הרשויות האפגניות עוד ב-2013. מספר ימים לפני הפיגוע הקשה, הגיעו כוחות הטליבאן, כחלק מהשתלטותם על המדינה, לבית הסוהר, ושחררו את כל האסירים שהיו בו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתמחים לא מקבלים את המתווה: "נגיש מחר 2,300 מכתבי התפטרות"

בנט: להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות בשבוע הבא

לאחר שנפל בכנסת: חוק האזרחות חוזר

חבר בית הנבחרים, קן קלברט, שהינו חבר בוועדת המשנה לוועדת ההקצאות בתחום הביטחון, טוען כי "ההתנהלות הגרועה של נסיגת הכוחות האמריקנים מאפגניסטן הובילה לשרשרת אירועים טראגיים וביניהם אובדן החיים הטראגי ב-26 באוגוסט סמוך לשדה התעופה של קאבול".