מקיאים, צועקים ושרים: השיכורים שהפכו את הטיסה לסיוט • תיעוד

אנטא זוקוב ובן זוגה נאלצו לשבת במטוס במשך 3 שעות לצד קבוצת שיכורים מתפרעים שטסה ממנצ'סטר לקרואטיה. במשך הטיסה כולה, צוות הדיילים של ריינאייר ניסה לשכנע את החבורה להירגע - ללא הצלחה

הנוסעים שהשתכרו בטיסה של חברת ריינאייר
הנוסעים שהשתכרו בטיסה של חברת ריינאייר | צילום: gettyimages

"טיסת הגיהנום" של ריינאייר: נוסעים שיכורים תועדו במהלך טיסה מסוייטת של שלוש שעות ממנצ'סטר שבאנגליה לזאדאר שבקרואטיה ביום שבת, כשהם מקיאים במעברי המטוס, צועקים ושרים בקולי קולות.

המתעדים - אנטא זוקוב בת ה-24 ובן זוגה, פיוטר נסן בן ה-32, סבלו במשך השעות הארוכות את התפרעותם של שאר הנוסעים השיכורים שישבו בסמוך אליהם במטוס - חבורת צעירים בריטים שעשו את דרכם לפסטיבל ה"הארד איילנד". שעות קשות אלה התווספו לעיכוב מייאש של שעה, שהתרחש בעקבות הניסיונות של צוות דיילי ריינאייר להשליט סדר על הנוסעים, ללא הצלחה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

המטוס שנחת נחיתת חירום שוב קורקע – והנוסעים בנתב"ג זועמים

נוסעי המטוס שנחת בנתב"ג לאחר קרע בגלגל: "היה לנו מזל גדול"

מה גורם לשיבוש מערכת הניווט של מטוסים הנוחתים בנתב"ג?

כאמור, בתיעוד נראים הנוסעים כשהם שרים וצועקים, התנהגות שאילצה את צוות המטוס להזמין כוחות משטרה שחיכו למתפרעים בשדה התעופה הקרואטי עד שהמטוס הגיע למחוז חפצו. במהלך הטיסה, הקיא אחד החוגגים הצעירים על עצמו ועל המעברים, כשחברו החזיק בידו שקית שמיועדת עבורו - בעוד שאחרים הביטו באירוע בחיוך. מאוחר יותר הוא תועד מחוסר הכרה בכיסא שלו. בקטע וידאו אחר, ניתן לראות את אחד מחברי הקבוצה מתווכח עם דיילת, שמפצירה בו להירגע, ואומרת: "התקשרנו למשטרה, אתה הולך להיעצר".

זוקוב סיפרה כי החבורה משכה את תשומת ליבה גם לפני ההמראה עצמה: "הם נראו מועדים, מסתובבים ושותים בברים שבשדה התעופה במנצ'סטר", אמרה. לדבריה, "היה ברור שהם היו שיכורים כשהם עלו למטוס. אף אחד מהנוסעים לא הורשה לקנות אלכוהול במשך כל הטיסה, כי הם היו שיכורים כל כך".

אחד מהנוסעים שהשתכרו בטיסה של חברת ריינאייר
אחד מהנוסעים שהשתכרו בטיסה של חברת ריינאייר | צילום: חדשות 13

"זה לא היה מקובל. המשטרה נכנסה למטוס כשנחתנו עוד לפני שמישהו הורשה לרדת. שלושה מהם נלקחו ונעצרו. זו הייתה חוויה איומה", אמרה. לדבריה, "רבים מחברי הקבוצה התעלמו מהסימנים המורים לחגור את חגורת הבטיחות וצעקו לעבר חברי הקבוצה האחרים שישבו במרחק שורות רבות הם".

בתגובה למקרה, מסרה חברת ריינאייר כי "צוות הטיסה ממנצ'סטר ביקש סיוע משטרתי עם הגעתו ליעד, לאחר שכמה מהנוסעים שיבשו את מהלך הטיסה. המטוס נחת באופן רגיל לגמרי, והמשטרה הובילה את המתפרעים החוצה". עוד נמסר כי "הבטיחות והנוחות של הלקוחות, הצוות והמטוסים שלנו הם העדיפות הראשונה שלנו וכעת זהו עניינה של המשטרה המקומית".