התפשטות הקורונה בשטחים: הרשות הפלסטינית הודיעה על סגר כללי

דובר הרשות מסר במסיבת עיתונאים כי החל משישי ועד יום רביעי הבא, כל המחוזות יהיו תחת הגבלות מחמירות בשל התפשטות הנגיף. מוקד הקורונה העיקר – חברון, שבה יש כ-900 נדבקים

זמן צפייה: 01:02

דובר ממשלת הרשות הפלסטינית, אבראהים מלחם, הודיע הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים כי החל מיום שישי בבוקר ועד ליום רביעי יוטל סגר מלא על כל המחוזות בשטחי הרשות, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

מניין המאובחנים בנגיף מתחילת המגפה הוא כ-1,500 בני אדם, בהם יותר מ-1,000 עדיין נשאים של הווירוס. מוקד ההתפרצות העיקרי הוא חברון, שבה יש יותר מ-900 חולים פעילים. בבית לחם יש כ-60, באזור שכם יותר מ-40, וברמאללה כ-15 בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רוסיה, טורקיה ואיראן: תקיפות ישראל בסוריה מגבירות את המתיחות

בתעשייה האווירית נערכים לפטר 900 איש; העובדים: "נצא למלחמה"

שר האוצר על המהפכה המתוכננת במגזר הציבורי: "יתרום את חלקו"

אבו מאזן עם מסכה ברמאללה
אבו מאזן עם מסכה ברמאללה | צילום: רויטרס

כבר לפני כשבועיים, כאשר החלה להתברר עוצמת ההתפרצות בחברון, ומקורות ההדבקה לא היו ידועים, משרד הבריאות העריך כי התחלואה ברשות צפויה לגדול בזמן הקרוב. זאת, כאשר בין הנדבקים ברשות גם צוותים רפואיים.

"אנחנו בתחילתו של גל שני", אמרה אז שרת הבריאות הפלסטינית. "אני מוטרדת מחוסר היכולת להצביע על מקורות ההדבקה". בשל החשש מגל שני, הרשות החליטה להשיב את ההגבלות על חברון.

על פי משרד הבריאות, בשל הפסקת התיאום עם ישראל מתקשה הרשות לעקוב אחר פלסטינים שנכנסים לישראל והיא לא מסוגלת לאכוף את ההנחיות בחלק מהשטחים, כפי שעשתה בגל הראשון. כמו כן, אין ביכולתה לקבל סיוע ממקורות זרים, משום שהדבר מצריך תיאום עם ישראל. זאת, כאשר לפי משרד הבריאות קיים מחסור בבדיקות ברשות.