נציג משרד הבריאות יטוס ליפן: "יסייע לישראלים שנמצאים בספינה"

ליצמן הודיע שהמשנה למנכ"ל משרדו יצא למזרח אסיה, כדי לסייע לישראלים ב"אוניית הקורונה" • בתיאום עם המל"ל, ישראל עברה למצב 2 במסגרת פקודת "נחשול בריא", שמתייחסת לאפשרות של מגיפה

זמן צפייה: 02:52

הנגיף הסיני: שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (חמישי) כי ישלח ליפן את המשנה למנכ"ל משרדו, איתמר גרוטו, כדי להעניק סיוע לישראלים שנמצאים על "ספינת הקורונה" סמוך לחופי המדינה. לדברי נציג המשרד, "המטרה היא לאמוד מקרוב מה מצבם הבריאותי של הישראלים על הספינה, ולוודא שהם יוכלו להגיע בביטחה ובמהירות הביתה תוך שמירה על בריאות הציבור בישראל".

ליצמן הדגיש כי "אנו פועלים על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי, בכדי לדאוג לישראלים על האונייה וגם למנוע הדבקה בנגיף לאחר הגעתם". בתוך כך, שר החוץ ישראל כ"ץ קיים היום בבוקר חיתוך מצב עם נציגויות ישראל בסין וביפן על רקע המשך התפרצות הווירוס, ומצבם של האזרחים הישראלים המצויים באזורים בהם התפרץ הנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד החוץ ביקש מיפן: הורידו את הישראלים מ"ספינת הקורונה"

שיטת אבחון חדשה לנגיף הקורונה בסין: יותר מ-60 אלף נדבקו

סקר: כמעט כל הישראלים מודאגים במידה מסוימת מהנגיף הסיני

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

במקביל, ‏מערכת הבריאות עברה, בתיאום עם המועצה לביטחון לאומי, למצב 2 במסגרת פקודת "נחשול בריא", שמתייחסת לאפשרות של מגיפה. השר לבטחון פנים ארדן חתם על מעבר רשויות החירום למצב 2, שהמשמעות שלו היא היערכות מוגברת להגעת הנגיף לישראל, כולל האפשרות של תמותה, הצטיידות באמצעי מיגון.

אמש פנה משרד החוץ לרשויות ביפן בבקשה להוריד את האזרחים הישראלים מהאונייה "נסיכת היהלום", אשר עוגנת בחופי יפן ונוסעיה נצורים עליה כבר שמונה ימים, וביקש לבדוק אפשרויות בידוד אחרות. "נעשה כל מאמץ להשיב ארצה את הישראלים שנמצאים על ספינת הקורונה, תוך הקפדה על התנאים הנדרשים כדי להגן על הציבור", מסר כץ, שיקיים מחר הערכת מצב בנושא הנגיף.

פקודת משרד הבריאות בנוגע לנגיף הקורונה
פקודת משרד הבריאות בנוגע לנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

ממשרד החוץ נמסר כי הוא נמצא בקש יומיומי עם הרשויות ביפן בעניין האזרחים הישראלים, וכי שגרירות ישראל ביפן דואגת להבטיח שהם מקבלים מענה לצרכים שלהם - לרבות אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר, כאשר הרשויות היפניות מסייעות בכל מה שנדרש.

כמו כן, הועברו חבילות של אספקה מהארץ. נוסף לכך, במשרד בוחנים כיצד ניתן לסייע לאזרחים לשוב לישראל עם סיום תקופת הבידוד, לרבות הסדרת מכתב מהרשויות ביפן שמאשר סיום תקופת הבידוד שיאפשר לאזרחים לטוס חזרה לארץ.

בתוך כך, מסקר חדשות 13 עולה כי 71% מהציבור בישראל מודאג מעט מנגיף הקורונה, 22% מודאג מאוד ורק 7% אינו מודאג כלל. עוד עולה מהסקר כי 80% מהישראלים שאמורים לטוס בקרוב, ינסו לדחות את הטיסה או לבטל אותה. 10% יטוסו בכל מקרה, ושיעור דומה מהאוכולסייה יטוס עם מסכה. הסקר נערך על ידי קבוצת גיאוקרטוגרפיה ב-9.2.2020 באמצעות סקר אינטרנטי, במדגם של 501 משיבים בני 18 ומעלה, במדגם ארצי מייצג.