חמישיית בראון: הסודות האפלים בעברם של האחים המוכשרים

ילדותם של בני המשפחה המפורסמת כללה מסכת של התעללות מינית בשלושת הבנות מצד האב, שנמשכה כעשור. היום, לצד הקריירה המוזיקלית, מקיימות האחיות קרן הפועלת למען נפגעי ונפגעות תקיפה מינית

זמן צפייה: 10:45

ילדי משפחת בראון היו המקבילה בעולם המוזיקה הקלאסית לחמישיית הג'קסונים. אמריקה התאהבה בחמשת האחים המוכשרים להפליא. עד שיום אחד, התגלתה האמת המחרידה. סיפורם תועד לאחרונה בסרט דוקומנטרי שיעלה בקרוב למסכים.

קית' וליזה בראון חברי הקהילה המורמונית השמרנית של יוטה היו הורים נחושים שרצו להפוך את ילדיהם לכוכבי מוזיקה קלאסית. כבר בגיל שלוש הם בודדו אותם מהעולם במסגרת חינוך ביתי והכתיבו להם משטר אימונים קפדני, שהוציא מחוץ לתחום חברים ומשחקים. "כשהיו צעירים, אמם נהגה להעיר אותם ב-4:30 מדי בוקר רק כדי להספיק את כל האימונים", תואר בסרט הדוקומנטרי על חייהם.

משפחת בראון
משפחת בראון | צילום: החדשות 13

חמשת האחים לבית בראון התקבלו לבסוף לאחד מבתי הספר הנחשבים ביותר בעולם למוזיקה קלאסית, "ג'וליארד" שבניו יורק. ההצלחה חסרת התקדים של האחים, עוררה עניין והם החלו להופיע יחד בקונצרטים ואפילו בתוכניות טלוויזיה. "אני חושבת שבשנה הראשונה שבה הופענו היו 130 קונצרטים. ניגנו בקונצרט ואז התעוררנו ב-3:00 בבוקר כדי לעלות על טיסה ולנסוע לנגן בקונצרט נוסף למחרת, לקום שוב ב-3:00 בבוקר ולעלות על טיסה נוספת כדי לנגן בקונצרט נוסף".

במסגרת אחת ההופעות ישנו שתיים מהאחיות בחדר משותף, שבו חשפו אחת עם השנייה סוד מצמרר ששמרו לעצמן במשך שנים. "שאלתי ישירות אם אבא התעלל בה והבנו שאבא שלי התעלל בשתינו מינית ושמעולם לא סיפרנו לאיש על כך", סיפרה אחת האחיות. מיד חשדו השתיים שגם האחות הצעירה במשפחה חוותה מעשים דומים מצד האב, כששאלו אותה גילו כי גם היא סבלה במשך שנים רבות מבלי לחשוף את הסוד.

האחים החליטו להתעמת עם אביהם, אך סיכמו לא להוציא את המידע מחוץ למשפחה, בתנאי שאביהם ילך לטיפולים. אולם הוא פנה לניהול קריירה מוזיקלית של נערות אחרות. כשהבינו זאת, החליטו לפנות לרשויות ולהתלונן על מסכת התעללות ופדופיליה שנמשכה כעשור.

קית' בראון הואשם ונשלח לכלא לעשר שנים. לאורך כל אותו הזמן, ליזה, האם, שמרה איתו על קשר למרות המציאות הקשה, ובחרה להמשיך את חייה עם בעלה גם לאחר שהשתחרר מהכלא. ילדיהם בחרו לנתק את הקשר עם שני הוריהם. "היא בחרה שלא לראות מה התרחש בבית כשגדלנו".

את התיקון האמיתי מצאו האחיות בהתגייסות למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית, שמחפשים צדק על פשעי עבר מצד קרובי משפחה. הן הקימו קרן שנלחמת לביטול תקופה ההתיישנות על עבירות מין בלא מעט מדינות בארצות הברית.