טבח בבי"ס בטקסס: נער רצח 19 ילדים ושני מורים

21 בני אדם נורו למוות בבית הספר היסודי "רוב" שבעיירה יובלדי, על ידי חמוש בן 18, שעל פי החשד ירה בסבתו בתחילת מסע ההרג. איש משמר הגבול האמריקני שהיה בקרבת מקום ירה והרג את החמוש. הנשיא ביידן הורה להוריד את דגל ארה"ב לחצי התורן. רה"מ בנט: "ישראל אבלה יחד עם העם האמריקני, ‏תפילותינו עם הקורבנות"

זמן צפייה: 01:52

טבח בארצות הברית: 21 בני אדם נרצחו אמש (שלישי) בדרום טקסס, כאשר נער חמוש בן 18 פתח באש בבית הספר היסודי "רוב" בעיירה יובלדי. 19 מבין הנרצחים היו ילדים בכיתות הנמוכות, ובנוסף נרצחו שני מורים.

על פי החשד, בתחילת מסע הרצח ירה הרוצח בסבתו, ולאחר מכן הגיע לביה"ס במכוניתו חמוש ברובה, נכנס לכיתה והרג את כל התלמידים והמורה ששהו בה. לאחר מכן המשיך במסע הירי, עד שאיש משמר הגבול האמריקני שהיה בקרבת מקום נכנס לביה"ס וירה בו למוות.

שוטרים בזירת הטבח בטקסס
שוטרים בזירת הטבח בטקסס | צילום: רויטרס

מפקד המשטרה של המחוז אמר כי הירי התחיל בשעה 11:32 שעון מקומי, וכי החוקרים מאמינים שהתוקף ביצע לבדו את "הפשע הנתעב הזה". מושל טקסס, גרג אבוט, אישר כי היורה הוא סלבדור ראמוס, וייתכן כי הוא היה תלמיד תיכון שלמד באחד מבתי הספר באזור.

זירת הטבח בטקסס
זירת הטבח בטקסס | צילום: רויטרס

בבית הספר בו בוצע הטבח, הממוקם כ-135 קילומטרים מערבית לסן אנטוניו, רשומים קצת פחות מ-500 תלמידים, רובם היספנים. הנשיא ג'ו ביידן הורה להוריד את דגל ארה"ב לחצי התורן, ובנאום שנשא בבית הלבן הוא אמר כי "כמה עשרות ילדים קטנים היו עדים למה שקרה - ראו את חבריהם מתים, כאילו הם בשדה קרב. הם יחיו עם זה עד סוף חייהם".

זירת הטבח בטקסס
זירת הטבח בטקסס | צילום: רויטרס

הנרצחת הראשונה ששמה הותר לפרסום היא אווה מירלס, מורה ומחנכת כיתה ד' בבית הספר, אשר הייתה אשת חינוך במשך 17 שנה, נשואה לשוטר ואם לבת. השם השני שהותר לפרסום הוא אוזיה גרסיה, ילד בן 10.

סלבדור ראמוס, החשוד שביצע את הטבח בביה''ס בטקסס
סלבדור ראמוס, החשוד שביצע את הטבח בביה''ס בטקסס

מדובר ככל הנראה באירוע הטבח הגדול ביותר בארצות הברית מאז הירי בביה"ס היסודי "סנדי הוק" בקונטיקט בשנת 2012, אז נרצחו 26 בני אדם, בהם 20 ילדים בני 5- ו-6. כזכור, לפני כשבועיים נרצחו עשרה בני אדם בירי המוני בסופרמרקט בבאפלו שבמדינת ניו יורק.

זירת הטבח בביה''ס בטקסס
זירת הטבח בביה''ס בטקסס | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בתגובה לאירוע: "ישראל אבלה יחד עם העם האמריקני על הרצח הנורא של ילדים ומורים חפים מפשע בבית הספר היסודי באובלדה, טקסס. ‏תפילותינו עם הקורבנות, משפחותיהם והעם האמריקני כולו".