אסון בטקסס: 46 גופות נמצאו בתוך משאית שהובילה מהגרים

16 בני אדם נוספים, בהם ארבעה ילדים, נפגעו ופונו לבתי החולים בסן אנטוניו, כשהם סובלים ממכת חום ותשישות. שלושה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות באירוע, כאשר נהג המשאית, שהוביל את המהגרים ממקסיקו לדרום ארה"ב, נמלט מהמקום ולא דווח אם הוא נמנה עם העצורים

זמן צפייה: 00:19

אסון בטקסס: 46 גופות מהגרים התגלו לפנות בוקר (שני) במכלית של משאית בעיר סן אנטוניו שבטקסס. מדובר באחת התקריות הקשות ביותר שאירעו בתקופה האחרונה בכל הנוגע להברחות מהגרים בגבולה הדרומי של ארצות הברית. גורם רמשי מטעם מכבי האש המקומיים אומר כי מצאו "ערימה של גופות" ללא סימני חיים, בתוך המשאית, שאותרה על יד פסי רכבת בפאתי דרום העיר.

זירת האירוע בסן אנטוניו, טקסס
זירת האירוע בסן אנטוניו, טקסס | צילום: רויטרס

16 בני אדם נוספים שהיו גם הם בתוך המשאית, הועברו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים בעיר כשהם סובלים ממכת חום, ביניהם גם ארבעה קטינים. לפי הדיווחים, אין ילדים בין ההרוגים. מפקד שירותי הכבאות המקומי, צ'רלס הוד, אמר כי אלו שהועברו לבתי החולים "היו חמים, וסבלו ממכת חום ותשישות". לדבריו, למרות שלמשאית יש יכולת לקרר, לא היה מיזוג אוויר בחלק בו שהו המהגרים.

מפקד משטרת סן אנטוניו, ויליאם מקמנוס
מפקד משטרת סן אנטוניו, ויליאם מקמנוס | צילום: רויטרס

מפקד משטרת סן אנטוניו, ויליאם מקמנוס, אמר כי אדם שעבד בבניין הסמוך למקום האירוע שמע זעקות לעזרה ויצא לחפש אחר מקורן. הוא מצא את דלתות הקרוואן פתוחות למחצה ובתוכה ראה את הגופות. עד כה, נעצרו שלושה בני אדם בגין חשד למעורבות באירוע, כאשר נהג המשאית נמלט מהמקום, ולא צוין אם הוא נמנה עם העצורים.

מושל טקסס, גרג אבוט והנשיא ביידן
מושל טקסס, גרג אבוט והנשיא ביידן | צילום: רויטרס

מושל טקסס, גרג אבוט, האשים את הנשיא ביידן במותם של המהגרים ואמר כי "המוות הזה הוא על הידיים של ביידן. זוהי תוצאה ישירה של מדיניות הגבול הפתוח שלו, שמדגישה את סירובו לאכוף את החוק כנדרש". ה-FBI החל לעבוד יחד עם הרשויות המקומיות ועם גורמים מטעם מדינת טקסס כדי לחקור את מקרי המוות.

שר החוץ המקסיקני, מרסלו אברד כינה את מותם "הטרגדיה בטקסס" ואמר כי פקידים קונסולריים יגיעו לבתי החולים אליהם נלקחו הנפגעים על מנת לסייע להם ככל הניתן. עוד הוא הוסיף, כי שניים מהנפגעים הינם אזרחי גואטמלה.

בחודש יולי 2017, 10 מהגרים מצאו את מותם מתו לאחר שהובלו גם הם במשאית שהתגלתה על ידי משטרת סן אנטוניו בחניון של חנות "וולמארט". נהג המשאית, ג'יימס מת'יו בראדלי נידון למאסר עולם בגין מעורבותו במבצע ההברחה.

זירת האירוע
זירת האירוע | צילום: רויטרס

זירת האירוע
זירת האירוע | צילום: רויטרס

זירת האירוע
זירת האירוע | צילום: רויטרס