לראשונה: טסלה הפכה לרכב הנמכר ביותר באירופה

לאחר ששווי החברה חצה טריליון דולר, פורסמו נתונים לפיהם מודל 3 של המכונית החשמלית הפך בחודש ספטמבר האחרון לרכב הנמכר ביותר באירופה - גם מול כלי הרכב שמונעים בדלק

טסלה
טסלה | צילום: שאטרסטוק

מודל 3 של המכונית החשמלית טסלה הגיע לראש טבלת מכירות הרכבים באירופה בחודש ספטמבר, כך מסרה אתמול (שני) קבוצת המחקר JATO Dynamics. זו הפעם הראשונה שרכב חשמלי הוא הנמכר ביותר בתרשים חודשי, ולמודל 3 יש כבר 24,591 מכוניות רשומות ברחבי אירופה - צמיחה של 58% משנה לשנה.

אחרי מודל 3 בדירוג מופיעים רנו קליאו, דאצ'יה סנדרו ופולקסווגן גולף, ובגזרת הרכב החשמלי דורג מודל Y של טסלה במקום השני, כאשר דגם ה-ID.3 של פולקסווגן במקום השלישי. נתוני המכירות של טסלה מוסברים בחלקם על ידי הדחיפה השיווקית האינטנסיבית של החברה בסוף הרבעון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דחפה, משכה והשליכה: סייעת בפעוטון בנס ציונה מואשמת בהתעללות

ארה"ב מתעקשת: "לא קיבלנו עדכון על הכרזת גנץ"

חשד: גבר גרר נערה על הרצף האוטיסטי לביתו – ואנס אותה

שווי השוק של טסלה, שייסד המיליארדר אילון מאסק, עלה אתמול לטריליון דולר, מה שהפך אותה אותה לחברה החמישית שמגיעה לאבן הדרך המשמעותית הזו. החברות היחידות שהגיעו עד כה להערכת שווי של טריליון דולר היו אפל, מייקרוסופט, אמזון וגוגל.

טסלה הייתה יצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם מזה זמן רב, אבל מותגים כמו פורד וג'נרל מוטורוס מייצרים יותר מכוניות. בשנה שעברה הפכה החברה לראשונה לרווחית, מה שהזניק את מניותיה, שטיפסו ב-12.6% לאחר שהחברה ביצעה עסקה למכירת 100 אלף כלי רכב לחברת השכרת המכוניות "הרץ".