דיווח: ארה"ב ביצעה תקיפה נגד מפקד כוחות אל-קאעידה בתימן

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי לפי הערכות של בכירים בארה"ב , קאסים אל-רימי, מנהיג ארגון הטרור בתימן, חוסל בהפצצה של חיל האוויר האמריקני. דבר מותו לא אושר ע"י משרד הבית הלבן

קאסים אל-רימי, מפקד כוחות אל-קאעידה בתימן
קאסים אל-רימי, מפקד כוחות אל-קאעידה בתימן | צילום: חדשות 13

לאחר חודשים של מעקב אווירי ומודיעיני, ארה"ב ביצעה במהלך חודש ינואר התקפה אווירית נגד מפקד כוחות אל-קאעידה בתימן. כך פורסם אתמול (שישי) ב"ניו יורק טיימס", מפי שלושה גורמים אמריקנים בכירים. אותם בכירים סבורים כי המפקד, קאסים אל-רימי, נהרג בתקיפה.

אם התקיפה אכן השיגה את מטרתה, מותו של אל-רימי עשוי להוות פגיעה משמעותית בכוח אל-קאעידה בתימן, שנותר אחד מגורמי הטרור החזקים בעולם. כוח אל-קאעידה שפועל בחצי האי ערב, ובראשו אל-רימי, ניסה לבצע תקיפות נגד ארצות הברית ואירופה.

קאסים אל-רימי
קאסים אל-רימי | צילום: חדשות 13

היכולת של אותה קבוצה להוציא לפועל פעולות טרור מוצלחות נגד יעדים במערב נבלמה בשנים האחרונות, כתוצאה מהתקיפות האמריקניות, שכוונו נגד יצרני הפצצות שלה ונגד מובילי התעמולה של הארגון בשפה האנגלית. עם זאת, אומרים גורמים אמריקנים, הקבוצה עדיין מהווה סכנה למערב.

לפני חודש חוסל מפקד כוחות קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בתקיפת חיל האוויר האמריקני בשדה התעופה בבגדד, כאשר שיירת הרכבים שלו הופצצה על ידי מסוקי קרב. התקיפה בוצעה בהוראת הנשיא דונלד טראמפ.

באותה תקיפה נהרגו גם סגן מפקד המיליציה הפרו-איראנית "אל-חשד אל-שעבי", אבו מהדי אל-מהנדס ובכיר נוסף במיליציות השיעיות, מוחמד רידא אל-ג'אברי, האחראי על הקשרים והפרוטוקולים במיליציות. בהודעת הפנטגון נכתב כי הפעולה בוצעה "כדי למנוע התקפות איראניות נוספות".