המחבל שחוסל: אוסטרי ממוצא מקדוני בן 20; "היה מוכר לרשויות"

על פי דיווחים, המפגע היה מוכר לשירותי הביטחון, עקב רצונו להגיע לסוריה. שני חשודים נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע • נתניהו: חייבים להביס את הטרור האיסאלמיסטי המתחדש

זמן צפייה: 05:46

שעות לאחר הפיגוע בווינה, שבו נהרגו לפחות ארבעה בני אדם ונפצעו 17, שר הפנים האוסטרי אישר (שלישי) כי המחבל שחוסל במרכז הבירה בן 20, בעל אזרחות כפולה - אוסטרית וצפון מקדונית. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות האוסטרית, המפגע היה מוכר לשירותי הביטחון, בעקבות רצונו להגיע לסוריה עם 90 אוסטרים איסלאמים נוספים. במקביל, שני גברים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע וכתב בציוץ בטוויטר כי "ישראל מגנה את המתקפה האכזרית בווינה ועומדת בסולידריות מוחלטת עם אוסטריה. העמים המתורבתים בכל מקום צריכים להתאחד, כדי להביס את הפראות של הטרור האיסלאמיסטי המתחדש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השיטה, מדינות המפתח – והסקרים האחרונים: המדריך ליום הבוחר

גבר בן 43 נהרג לאחר שרכבו נפגע מרכבת בבית יהושע

אריקה פרישקין שרצחה את בן זוגה המתעלל לא תקבל חנינה

זירת הפיגוע באוסטריה
זירת הפיגוע באוסטריה | צילום: רויטרס

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ גינה את הפיגוע: "מתקפת הטרור בווינה היא עדות לצורך שלנו להמשיך ולהילחם בנחישות בטרור, בכל מקום שבו הוא מרים ראש, תוך שיתוף פעולה בין-לאומי יעיל והחלפת מידע". גנץ הוסיף כי "מחשבותינו עם העם האוסטרי והקהילה היהודית בווינה".

הבוקר אישרו הרשויות באוסטריה כי שני גברים ואישה, נהרגו בפיגועים בשישה מוקדים במרכז הבירה וינה, אבל סוכנות הידיעות האוסטרית דיווחה על ארבעה הרוגים. 17 בני אדם נוספים נפצעו, שבעה מהם במצב קשה. הזירה המרכזית הייתה מחוץ לבית הכנסת המרכזי בבירה האוסטרית. הרשויות הנחו את התושבים המקומיים להסתגר בבתיהם והתחבורה הציבורית הופסקה. היורים פתחו באש לעבר קבוצות אנשים בעיקר בברים, באמצעות כלי נשק אוטומטיים וניצלו את הערב האחרון שבו המקומות פתוחים לפני שאוסטריה נכנסת לסגר.

המשטרה המקומית הודיעה כי מפגע אחד לפחות, שהיה איסלאמיסט ונשא חגורת נפץ שהתגלתה כסרק, נורה למוות, וכוחות ביטחון נוספים מנהלים מצוד אחר שאר המחבלים, שהוגדרו על ידי שר הפנים המקומי חמושים ומסוכנים. יחידה מיוחדת של כוחות הביטחון פרצה לדירת המפגע לטובת חקירת האירוע.

זירת הפיגוע באוסטריה
זירת הפיגוע באוסטריה | צילום: רויטרס

מלבד נתניהו וגנץ, מנהיגים נוספים בעולם התייחסו למתקפת הטרור בווינה וגינו את המעשים. קנצלר אוסטריה סבסיטאן קורץ כתב בתגובה בטוויטר כי "אנו עוברים זמנים קשים ברפובליקה שלנו. המשטרה תנקוט בצעדים מכריעים נגד מבצעי הפיגוע הנורא הזה. לעולם לא ניכנע לטרור ונילחם ונלחם בהתקפות אלה בנחישות ובכל האמצעים - כל אוסטריה חושבת על הקורבנות, הפצועים ובני משפחותיהם, אליהם אני שולח את תנחומי העמוקים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גם הגיב לאירועים וכתב: "תפילותינו עם תושבי וינה אחרי פיגוע טרור נוסף באירופה. ההתקפות הנבזיות הללו נגד חפים מפשע חייבות להיפסק. ארצות הברית עומדת לצד אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבקה נגד הטרור כולל של האיסלאם הקיצוני". מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, הביע תנחומים למשפחות הנפגעים באוסטריה וכתב כי "אנחנו חייבים לעמוד מאוחדים נגד שנאה ואלימות".