הערכה: הבכיר שחוסל עמד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים בעולם

קצין משמרות המהפכה, סיאד חודאיי, עמד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים ברחבי העולם. בין היתר, הוא שלח את מנסור רסולי להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול. מוקדם יותר דווח באיראן כי הוא חוסל על-ידי שני רוכבי אופנוע בלב טהרן: חמישה כדורים נורו לעבר - שלושה מהם פגעו בראשו

זמן צפייה: 04:13

שעות אחרי שסיאד חודאיי, קצין משמרות המהפכה, חוסל היום (ראשון) בטהרן, נודע כי הוא עומד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים ברחבי העולם. בין היתר, הוא שלח את מנסור רסולי להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול.

רסולי, סוחר סמים איראני, נעצר ונחקר לאחרונה באיראן, והודה בחקירתו כי פעל מטעם הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה, "כוח קודס", במטרה להתנקש במספר גורמים מערביים באירופה. חקירת המתנקש התבצעה על ידי המוסד בביתו על אדמת איראן ובסיומה הוחלט לשחררו ולא לחטוף אותו. רסולי נשמע בהקלטה מודה שפעל בשליחות איראן ומשמרות המהפכה.

כמו כן, בין יעדיו היו מפקד בכיר בכוחות האמריקנים בגרמניה, דיפלומט ישראלי העובד בקונסוליה בטורקיה, ועיתונאי צרפתי. הוא העיד שנשלח להקים רשת מבצעית מקרב גורמים זרים. עוד הוא אמר כי הוא נשלח להתנקש בחייהן של שלוש מטרות מערביות עבור הרפובליקה האיסלאמית.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות "תסנים", המקורבת למשמרות המהפכה, דיווחה כי סיאד חודאיי, קצין בכיר במשמרות המהפכה, חוסל על-ידי שני רוכבי אופנוע ברחוב מוג'הדין א-איסלאם בטהרן. לפי משמרות המהפכה, חמישה כדורים נורו לעבר הקצין: שלושה פגעו בראשו ושניים בידו.

זירת החיסול באיראן
זירת החיסול באיראן

לפי הדיווח, החיסול אירע בשעה 16:00 (שעון מקומי). ב"תסנים" הוסיפו כי ההתנקשות התרחשה ליד ביתו של הקצין. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר היורים. באיראן טוענים כי "סוכנים שפעלו למען ישראל נעצרו בחשד לחיסול".

בהודעת משמרות המהפכה נכתב כי "ההתנקשות פעולת טרור שעומדים מאחוריה גורמים השייכים ל'כוחות היהירות העולמית' (כינוי למדינות המערב)".