מבוקש של ה-FBI וממייסדי הארגון: ממשלת טליבאן החדשה

יממה אחרי ההכרזה על כיבושה הכולל של המדינה, עם כניעת המעוז האחרון של המורדים, הכריז הארגון האיסלאמיסטי על ממשלתו החדשה שתורכב כולה מאנשי הטליבאן

איש טליבאן מכוון נשק כלפי מפגינים בקאבול
איש טליבאן מכוון נשק כלפי מפגינים בקאבול | צילום: רויטרס

ארגון הטליבאן הציג אמש (שלישי) את הממשלה החדשה שתשלוט באפגניסטן, יממה לאחר שהכריז על כיבושה הכולל של המדינה, עם כניעתם של אחרוני המורדים בעמק פנג'שיר שמצפון-מזרח לבירה קאבול. הממשלה החדשה תשמש כממשלת מעבר, אך עד כה לא הראו בארגון סימנים לכך שיתקיימו בחירות בקרוב, ולא ברור עד מתי תכהן הממשלה הזמנית.

ההודעה על הממשלה החדשה הגיעה שעות לאחר שאנשי הטליבאן ירו באוויר כדי לפזר מפגינים ליד שגרירות פקיסטן בקאבול, שם האשימו אזרחים את איסלמאבאד בסיוע לתקיפת הטליבאן על עמק פנג'שיר. הטליבאן מסר ביום שני כי אנשיו כבשו את המחוז, שהיה האחרון שלא נתון לשליטתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקסיקו: רעידת אדמה בעוצמה 7.0 הורגשה במדינה, אדם אחד נהרג

תפנית דרמטית: אביה של בריטני ספירס ביקש לבטל את האפוטרופסות

מהקורונה, דרך מבצע צבאי ועד ממשלה חדשה: סיכום שנת תשפ"א

מולה מוחמד חסן אחונד אפגניסטן טליבאן
מולה מוחמד חסן אחונד | צילום: רויטרס

מי שיעמוד בראש הממשלה החדשה הוא מולה חסן אחונד, אחד ממייסדי הטליבאן, שכיהן כשר החוץ וסגן ראש הממשלה בין השנים 1996 ל-2001, לפני שאפגניסטן נכבשה בידי ארצות הברית. אחונד ידוע כבעל השפעה על הפן הדתי של התנועה, ולא על הפן הצבאי. המולה עבדל גאני ברדר, שניהל את השיחות עם ארצות הברית וחתם על העסקה שהובילה לנסיגתם הסופית של האמריקנים מאפגניסטן, יהיה אחד משני סגניו של אחונד.

בטליבאן אמרו בעבר כי הם ירצו להקים ממשלה שתכלול את כל הזרמים באפגניסטן, אך כל השרים שהוצגו אמש נמנים על המעגל הבכיר בארגון, ונשים כמובן לא נכללות בין חברי הממשלה. לתפקיד שר הפנים מונה סירג'ודין חקאני, שהוביל רשת שהייתה אחראית לפיגועים קשים באפגניסטן ומבוקש על ידי ה-FBI.

מפגינות בקאבול אפגניסטן
מפגינות בקאבול | צילום: רויטרס

בהודעה המיוחסת למנהיג העליון של הטליבאן, הייבתוללה אחונדזאדה, נאמר כי על הממשלה החדשה לשמור על חוקי השריעה. בהצהרה שפורסמה באנגלית נכתב כי הטליבאן מעוניין ב"יחסים בריאים וחזקים עם שכנינו וכל שאר המדינות, המבוססים על כבוד הדדי". עוד נכתב בהצהרה כי הממשלה החדשה תכבד חוקים והסכמים בינלאומיים ש"אינם מתנגשים עם האיסלאם, החוק והערכים הלאומיים של המדינה".