טליבאן במסר לארה"ב: יהיו השלכות לחדירת מל"טים לשטחנו האווירי

הארגון האסלאמיסטי הקיצוני הזהיר את ארה"ב מפני המשך הפעלת כלי הטיס מעל שמי אפגניסטן, שכן מדובר "בהפרה של הבטחות וחוקים בינלאומיים". עוד נמסר כי פעולה זו "תמנע השלכות שליליות"

כלי טיס בלתי מאויש של צבא ארצות הברית באפגניסטן
כלי טיס בלתי מאויש של צבא ארצות הברית באפגניסטן | צילום: רויטרס

ארגון הטרור הסוני שהשתלט מחדש על אפגניסטן מאז נסיגת ארה"ב, שלח היום (ראשון) מסר מאיים לפיו אם ארה"ב תמשיך להטיס כלי טיס בלתי מאוישים מעל שמי אפגניסטן - יהיו לכך השלכות. "ארה"ב מפרה את כל הזכויות והחוקים הבינלאומיים  וכן את ההבטחות שהיא נתנה לטליבאן בדוחה וקטאר בכל הנוגע להפעלת המל"טים באגניסטאן", נכתב בהצהרה מטעם הארגון הקיצוני.

"אנחנו קוראים לכל המדינות, ובמיוחד לארצות הברית של אמריקה, להתייחס לאפגניסטן בהתאם לזכויותיה הבינלאומיות, לחוקיה ולהבטחות שניתנו, במטרה למנוע השלכות שליליות". בהמשך לכך, גורמים רשמיים בארה"ב טרם הגיבו לאיומים.

חמוש טליבאני ברחובות קאבול, אפגניסטן
חמוש טליבאני ברחובות קאבול, אפגניסטן | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כחודש וחצי השתלט הארגון הקיצוני על אפגניסטן, זאת לאחר שכוחות אמריקנים החלו במבצע פינוי של כל עובדי השגרירות, אנשי הצבא וסייענים אמריקנים. כעשרה ימים, בעוד פינוי הכוחות היה בעיצומו, ארגון הטרור דאעש ביצע פיגוע רצחני בנמל התעופה בקאבול, במהכלו נהרגו 60 בני אדם, מתוכם 12 חיילים אמריקנים.

מאז השתלט בחזרה טליבאן על המדינה הפאגנית, ישנם עדויות על החזרת עונשי המוות והוצאות פומביות להורג. במקביל, תחת חוקי האסלאם החדשים שהונהגו במדינה, נאסר על נשים ללמוד במוסדות חינוך שלא הותאמו לחוקי האסלאם, וכן נאסר על נשים ללבוש בגדים צבעוניים.

הפגנת נשים אפגניסטן
הפגנת הנשים באפגניסטן בעד שוויון זכויות | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מארק מילי, דיבר אמש במהלך שימוע מול הקונגרס האמריקני בנוגע לנסיגה מאפגניסטן ואמר כי: "טליבאן לא ניתק קשר עם אל קאעידה או דאעש. יש להם שאיפות לפגוע באאצות הברית ופיגוע בתוך המדינה זו אפשרות אפילו בשנה הקרובה". לדברי מילי, "ארצות הברית הייתה נכנסת למלחמה חדשה עם הטליבאן אם לא היו מתפנים משם עד ה-1 בספטמבר".