המעוז האחרון נפל: טליבאן השתלט על כל שטחי אפגניסטן

לאחר שנערכו קרבות בין הארגון האיסלאמיסטי ל"חזית ההתנגדות הלאומית", דובר הטליבאן הצהיר כי הושגה שליטה בפנג'שיר. מדובר באזור האחרון שבו היו מתנגדים שלחמו ועדיין מכחישים כי הובסו

חזית ההתנגדות הלאומית של אפגניסטן בעמק פנג'שיר מתכוננים לבוא הטליבאן | צילום: רויטרס

דובר טליבאן טען היום (שני) כי הארגון השתלט על המעוז האחרון של מתנגדיו וכעת שולט בכל שטח אפגניסטן. בימים האחרונים ניהלו לוחמי טליבאן קרבות באזור עמק פנג'שיר, בו החזיקו והתבצרו מתנגדי הארגון. לדברי זביהוללה מוג'האיד, הארגון "השתלט באופן מוחלט על האזור, יש כמה הרוגים אך רוב המתנגדים ברחו". לדבריו לא נהרגו אזרחים כתוצאה מהקרבות באזור.

בארגון האופוזיציה, "חזית ההתנגדות הלאומית", שהחזיק עד הימים האחרונים בשליטה בעמק פנג'שיר, מכחישים את הטענות ואומרים כי הם "נוכחים בכל העמדות האסטרטגיות בעמק וימשיכו להילחם". לדבריהם הם "מבטיחים להמשיך להיאבק בטליבאן ושותפיו עד שהצדק והחירות ישובו". בראש הארגון עומד אחמד מסעוד, שאביו היה ממתנגדי שלטון טליבאן הבולטים ביותר ומנהיג צבאי מקומי בולט במדינה בסוף שנות התשעים, וחוסל מעט לפני פיגועי ה-11 בספטמבר בשנת 2001.

אנשי ארגון "חזית ההתנגדות הלאומית" כוללים את יוצאי הצבא האפגני, שהתפרק עם השתלטות טליבאן על המדינה, וכן לוחמי מיליציות מקומיות של מיעוטים, והם מתבצרים בשבועות האחרונים בעמק המבודד, אליו גם הגיע סגן נשיא אפגניסטן לשעבר, אמרוללה סאלח. כעת נראה שגם המעוז האחרון של מתנגדי טליבאן נפל ברובו או כולו בידי הארגון ששולט כעת בכל אפגניסטן, עליה הכריז כאמירות איסלאמית.