דיווח: משאית נשק הותקפה בגבול סוריה-עיראק; שמונה נהרגו

לפי רשת אל-מיאדין הלבנונית, כלי הטיס שהפציצו את כלי הרכב באל-בוכמאל היו ישראליים. בכלי תקשורת נוספים דווח כי הותקפו מתקנים שבהם מאוחסנים טילים של מיליציות פרו-איראניות

זמן צפייה: 00:25

שמונה בני אדם נהרגו הלילה (שישי) בתקיפת משאית שהובילה אמצעי לחימה באזור העיר אל-בוכמאל סמוך לגבול סוריה-עיראק - כך דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם. רשת אל-מיאדין הלבנונית ייחסה את התקיפה לחיל האוויר הישראלי. פיצוצים עזים נשמעו כתוצאה מתקיפת המשאית שככל הנראה שייכת למיליציות הפרו-איראניות. עוד פורסם כי בתקיפה נפגעו כלי רכב נוספים. בכלי תקשורת אחרים דווח כי התקיפה כללה גם מתקנים בהם מאוחסנים טילים בליסטיים של המיליציות הפרו-איראניות.

לפני כשבועיים, כזכור, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי גורם בלתי מזוהה הפציץ את מטה חטיבת 47 השייכת לכוחות המיליציה הפרו-איראנית באל-בוכמאל. במקביל, אירע פיצוץ נוסף באותו אזור אשר הביא למותם של חמישה פעילים במליציה. זאת לאחר שמוקדם יותר באותו יום דווח על פיצוץ במטה של מיליציה פרו-איראנית באותה עיר.

לעוד כתבות בנושא:

כאלף שיגורים מעזה, 54 מטרות הותקפו בסוריה: צה"ל מסכם את 2019

כוחות אמריקניים תקפו מיליציות פרו-איראניות בעיראק ובסוריה

דיווח: 3 "אזרחים זרים" נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

כמה ימים קודם לכן, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה בסמוך לדמשק,שיוחסה לישראל. הארגון מסר כי ההרוגים לא היו בעלי אזרחות סורית – וייתכן כי מדובר באזרחים איראנים.

במקביל, מקור צבאי המקורב למשטר הסורי מסר לאתר חדשות המזוהה עמו כי מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד יירטו שניים מתוך ארבעת הטילים שנורו. כמו כן, טען המקור כי אחד הטילים פגע בווילה השייכת למליציות זרות שנתמכות על ידי איראן, באזור שבין העיר עקרבא לבין א-סידה זניב שבדרום דמשק. על פי הדיווח, פעיל מיליציה אחד נהרג וכמה נוספים נפצעו באירוע. עוד דווח כי טיל אחר פגע במוצב ליד שדה התעופה של דמשק, המכיל סוללות הגנה אווירית, וטען כי לא נגרם נזק במקום.

הרכב המשוריין בו נסע סולימאני בעת חיסולו עולה באש
הרכב המשוריין שבו נסע סולימאני בעת חיסולו עולה באש | צילום: רויטרס

התקיפה המיוחסת לישראל מגיעה ברקע מתח גובר בין איראן לארה"ב לאחר חיסולו של קאסם סולימאני, שבעקבותיו הותקפו בסיסים בעיראק שבהם שהו כוחות אמריקניים.

אמש, מקור ביטחוני בעיראק מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בנמל התעופה בבגדד, שבו נחת מטוסו של סולימאני דקות לפני שחוסל, עבדו שני מרגלים שסיפקו מידע לארה"ב על דבר נחיתתו. מתחקיר האירועים שהתרחשו טרם התקיפה עלה כי שני מרגלים נוספים, שעבדו בחברת התעופה הסורית "Cham Wings", מסרו מידע לצבא ארה"ב על המראתו של סולימאני.

מהתחקיר עליו אחראי פאליח אל-פיאד, היועץ העיראקי לענייני בטחון לאומי, עלה כי ארה"ב ידעה שסולימאני נמנע מלעשות שימוש במטוסו הפרטי עקב "חששות גוברים לביטחונו". משלא אפשרו הסדרי האבטחה של סולימאני לטוס לבדו, הוחלט כי יטוס מדמשק לבגדד בטיסה מסחרית מלווה בפמליה מצומצמת, מבלי שיירשמו קודם לכן ברשימת הנוסעים לטיסה.