"צבא סוריה מתקדם צפונה במטרה להתעמת מול התוקפנות הטורקית"

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי הכוחות מתקדמים לעבר צפון המדינה. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני פרסם כי בתוך 48 שעות צבא אסד ייכנס לערים באזור, הנתונות תחת שליטה כורדית

זמן צפייה: 01:24

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה הערב (ראשון) כי יחידות מצבא סוריה עושות את דרכן צפונה, במטרה להתעמת מול התוקפנות הטורקית על אדמת סוריה.

זאת, בהמשך לדיווח מוקדם יותר בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, לפיו צבא אסד נערך לכניסה בתוך 48 שעות לעיירות מנבג' ועין אל-עארב, הנתונות תחת שליטה כורדית. על פי דיווחים נוספים, מתגבש על הסכם בין הכוחות הכורדיים ורוסיה למסירת שתי העיירות למשטרו של אסד. לפי בכיר כורדי, הממשלה הסורית והכוחות הכורדים שוחחו ביניהם בבסיס רוסי בסוריה.

עוד בחדשות 13:

המבצע הטורקי: ארדואן הורה לכוחותיו להתקדם 35 ק"מ לתוך סוריה

משרד הביטחון הטורקי: השתלטנו על עיר בצפון סוריה

המשבר בצפון סוריה: הכורדים מזהירים – אסון הומניטארי מתקרב

Syria's President Bashar Al Assad Meets Turkey's Prime Minister Tayyip Erdogan, In Aleppo City
נשיא טורקיה ארדואן ונשיא סוריה בשאר אל אסד | צילום: רויטרס

בכיר בכוחות הכורדים הצהיר כי הפריסה הצבאית של סוריה בגבול הטורקי תהיה לטובת "שחרור אזורים" שנלקחו על ידי הצבא הטורקי והמורדים הסורים, ולהדוף את התקיפות הטורקיות.

על פי ההערכות, הכורדים בכל רחבי צפון סוריה מתחילים להיכנע למשטר אסד, ומעדיפים שעין אל-עארב ועיירות נוספות ייפלו בידי האויב הסורי-איראני מאשר הטורקים. משמעות הדבר, אם כן, היא כי הנסיגה האמריקנית חיזקה לא רק את טורקיה - אלא גם את אסד ואיראן.

בתוך כך, שני בכירים אמריקנים מסרו לרויטרס כי ארה"ב תוכל למשוך כמות גדולה של חייליה מצפון סוריה בתוך כמה ימים. זאת, לאחר שמוקדם יותר הודיע שר ההגנה מארק אספר כי בהוראת נשיא ארצות הברית טראמפ הוא פועל לקראת הסגת אלף חיילים מאזור צפון סוריה.

U.s. And Turkish Military Forces Conduct A Joint Ground Patrol In Northeast Syria
כוחות צבא ארה''ב וכוחות טורקיים בסוריה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, דווח על מתקפה טורקית ליד ראס אל-עין, שבין השאר פגעה בשיירה שבה היו עיתונאים וכוחות כורדים. על פי הדיווחים, 74 בני אדם נפצעו ו-11 נהרגו.

מוקדם יותר היום, נשיא טורקיה ארדואן הורה לכוחותיו להתקדם 35 קילומטרים נוספים לתוך סוריה ולהמשיך לתקוף בעומק המדינה. עוד הכריז כי מדינתו השיגה שליטה על עיירת הגבול ראס אל-עין, בהמשך להודעת משרד הביטחון הטורקי אתמול. מהמרכז הסורי לזכויות אדם נמסר כי תשעה אנשים, בהם חמישה אזרחים, נהרגו בהתקפה האווירית במקום. לאחר מכן, ספרד הודיעה כי תבחן את ייצוא הנשק שלה לטורקיה.

בתוך כך, הכוחות הכורדיים דיווחו על בריחה המונית של לפחות 750 נשים וילדים המקושרים לדאע"ש, ממחנה שבו הוחזקו בזמן ההפצצות. ארדואן, עם זאת, הכחיש את הדיווחים.