פוטין הגיע לביקור פתע בסוריה – ונפגש עם הנשיא אסד

נשיא רוסיה מבקר בדמשק ונועד עם עמיתו הסורי במקום הכינוס של חיילי הצבא הרוסי במדינה וקיבלו סקירה צבאית ממפקד הכוחות באזור. פוטין: "הושגה התקדמות גדולה בהשבת האדמות הסוריות"

זמן צפייה: 01:12

ברקע המתיחות באזור, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שלישי) לביקור פתע בסוריה ונפגש עם נשיא רוסיה בשאר אסד. השניים נועדו במקום הכינוס של חיילי הצבא הרוסי במדינה, ערכו שיחות ושמעו סקירה צבאית ממפקד הכוחות הרוסים בסוריה. הנשיא פוטין בירך את הכוחות הרוסים הפועלים בסוריה לרגל חג המולד.

בביקורו אמר פוטין כי "ניתן לומר שהושגה התקדמות גדולה בהשבת רוב אדמותיה של המדינה הסורית", וכי הוא מבחין ש"החיים בדמשק הם שקטים ושבו לקדמותם". הנשיא אסד בירך את הקצינים ואנשי הצבא הרוסים לרגל חג המולד והביע את ערכתו והערכת העם הסורי להקרבה של החיילים הרוסים לצד עמיתיהם מצבא סוריה במלחמה נגד הטרור. כמו כן הודה לפוטין על הביקור.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חיסול סולימאני: עיראק ורוסיה מגנות, בארה"ב מזהירים מנקמה

חזבאללה מאיים: "להחלטה לתקוף בעיראק ובסוריה יהיו השלכות"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד | צילום: חדשות 13

על פי דיווח של האופוזיציה בסוריה, הנשיא אסד לא עודכן על ביקורו של פוטין אלא רק אחרי שהאחרון הגיע לשדה"ת בדמשק. לפי דיווחים סורים מדובר בביקור בן כמה ימים ופוטין צפוי לבקר במקומות נוספים בסוריה, אך דיווחים אחרים מדברים על כך שיגיע מחר לאיסטנבול.

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים רוסיה פרסה את הטיל הגרעיני העל-קולי הראשון בתולדותיה, ה"אוונגרד". הטיל מחובר לגוף בליסטי בין-יבשתי, ובניגוד לראש נפץ רגיל, שנע בנתיב צפוי מראש שהוגדר בטרם שיגורו, הטיל החדש מסוגל לבצע תמרונים חדים - ובכך להקשות על יירוטו.

פוטין התייחס לאירוע ואמר שהוא מציב את מדינתו ב"ליגה משלה". הנשיא תיאר את האוונגרד, שמסוגל להגיע למהירות של פי 27 ממהירות הקול ולשאת ראש נפץ גרעיני, כפריצת דרך השווה בחשיבותה "לשיגור הלווין הסובייטי הראשון לחלל בשנת 1957".

הנשיא הרוסי אמר שהדור החדש של הטילים הגרעיניים של מדינתו יכולים לפגוע בכל נקודה ברחבי העולם כמעט, וכן לחמוק ממערכת ההגנה האמריקנית. למרות דבריו, מומחים מערביים העלו סימני שאלה בנוגע ליכולות המתקדמות שהציג פוטין.