טלנובלה סורית: מדוע החליטה רעייתו של הנשיא לחסל את בן דודו?

לפי דיווחים, אסמא אסד החליטה לחסל את האיש העשיר בסוריה שגם מקורב לרוסיה, משום שלטענתה דיווח למוסקבה כי אסד רכש ציור בשווי מיליוני דולרים - בזמן שהקרמלין דרש תשלום על הוצאות המלחמה

זמן צפייה: 03:27

פרשיות שחיתות מאיימות על שלטונו של הנשיא בשאר אסד ומכעיסות במיוחד את בעל הבית האמיתי בסוריה, ולדימיר פוטין. במרכז הפרשה האיש העשיר ביותר בסוריה ובן דודו של הנשיא אסד, ראמי מכלוף, ששולט בכל המגזר העסקי במדינה ואי אפשר לעשות בה עסקים בלי הסכמתו. הונו מוערך בסכום של בין חמישה לשבעה מיליארד דולר.

רוסיה דרשה ממשטרו של אסד שלושה מיליארד דולר, כתשלום על הוצאות המלחמה מאז התערבה בה. כשאסד הודיע לרוסיה שהוא אינו מסוגל לשלם סכום כזה, היא הודיעה לו שמשפחת מכלוף מסוגלת לשלם את כל הסכום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חשיפת חדשות 13: מידע חדש על פרשת שיחת אשכנזי-מנדלבליט

לאחר שדרס ילדה: תיעוד הימלטות החשוד מזירת התאונה בקריית אונו

ארדן קרא לפתוח את עונת הרחצה: "מה ההיגיון להותיר את האיסור?"

ראמי מכלוף
ראמי מכלוף | צילום: חדשות 13

במסגרת מה שכונה בדמשק "המלחמה בשחיתות" הלאים אסד בתקופה האחרונה כמה חברות של מכלוף ואילץ אותו להזרים כספים רבים לקופת המדינה הריקה. אסד הטיל מסים על חברות של מכלוף בסכום כולל של 140 מיליארד לירות סוריות. בתגובה, פרסם מכלוף בפייסבוק סרטונים נדירים וחריגים נגד שלטונו של אסד - בסרטונים נראה מכלוף חושש ופוחד.

מעבר לדרישתה של סוריה, אחת הסיבות העיקריות להחלשתו של מכלוף על ידי הנשיא היא סכסוך חריף בין מכלוף לרעיית הנשיא, אסמא אל-אסד, שמאשימה את מכלוף בהדלפה לרוסים על רכישה של ציור בשווי 30 מיליון דולר בזמן בזמן המשבר הכלכלי החריף בסוריה.

בשאר אסד נושא נאום באוניברסיטה בדמשק
בשאר אסד נושא נאום באוניברסיטה בדמשק | צילום: רויטרס

אסמא אל-אסד זעמה ולדברי האופוזיציה הסורית, ההחלטה שלה הייתה חד-משמעית: לחסל את מכלוף. בדמשק מספרים כי מכלוף נהנה עד כה מחסינות בשל קרבתו המשפחתית לנשיא, אבל סגנון חייו וחיי שני בניו הראוותני עשויים לשמש את האישה החזקה בסוריה נגד בן דודו של הנשיא. כעת אומרים גורמי אופוזיציה בסוריה כי למכלוף לא נותרו ברירות רבות - או שיתאבד או שיחוסל על ידי המודיעין הסורי המיומן כל כך בהעלמת בכירים באורח מסתורי.