דיווח: 3 "אזרחים זרים" נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם פרסם שההרוגים בהפצצת שדות התעופה ליד דמשק לא היו אזרחי המדינה, וכי ייתכן שמדובר באיראנים • דיווח: בין היעדים שהותקפו - מבנה של מיליציה זרה הנתמכת בידי טהראן

זמן צפייה: 02:12

מתיחות בצפון: המרכז הסורי למעקב אחרי זכויות אדם דיווח הבוקר (שני) כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה הלילית בסמוך לדמשק, המיוחסת לישראל. הארגון מסר כי ההרוגים לא היו בעלי אזרחות סורית – וייתכן כי מדובר באזרחים איראנים.

במקביל, מקור צבאי המקורב למשטר הסורי מסר לאתר חדשות המזוהה עמו כי מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד יירטו שניים מתוך ארבעת הטילים שנורו. כמו כן, טען המקור כי אחד הטילים פגע בווילה השייכת למליציות זרות שנתמכות על ידי איראן, באזור שבין העיר עקרבא לבין א-סידה זניב שבדרום דמשק. על פי הדיווח, פעיל מיליציה אחד נהרג וכמה נוספים נפצעו באירוע. עוד דווח כי טיל אחר פגע במוצב ליד שדה התעופה של דמשק, המכיל סוללות הגנה אווירית, וטען כי לא נגרם נזק במקום.

עוד בחדשות 13:

דיווחים בסוריה: מערכות הגנה אווירית הופעלו נגד טילים מישראל

תמונות הלוויין חושפות: איראן בונה בסוריה מנהרה לאחסון טילים

דיווח: מטוסי קרב תקפו מחסני תחמושת בגבול סוריה-עיראק

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

אתמול, כאמור, דיווחה הטלוויזיה הרשמית הסורית כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד טילים ששוגרו מישראל. עוד דווח כי אחת מ"המטרות העוינות" הופלה בעיר עקרבה שבאזור דמשק. ערוץ "אל-חדת'" הסעודי דיווח כי התקיפה הישראלית בסוריה כוונה נגד שלושה שדות תעופה - שדה התעופה בחמאה, שדה התעופה T-4 ואזור א-סיידה זיינב הסמוך לשדה התעופה הבין-לאומי של דמשק. בדיווח עלה כי ישנם כמה הרוגים בתקיפה, בהם גם קצין בכיר במשמרות המהפכה האיראניים.

מוקדם יותר דווח במדינה כי מערכות ההגנה של צבא סוריה התמודדו עם "עצמים עוינים" באזור שדה התעופה של מחוז חמאה. בתוך כך, בכלי התקשורת בלבנון דווח על נוכחות של מטוסי קרב ישראלים בשמי העיר צידון שבדרום המדינה.

תקיפה בגבול לבנון-סוריה המיוחסת לישראל (ארכיון)
תקיפה בגבול לבנון-סוריה המיוחסת לישראל (ארכיון) | צילום: החדשות 13

לפני כשבועיים נהרגו לפחות חמישה פעילי מליציות פרו איראניות בתקיפת מחסני המיליציות על ידי מטוסי קרב לא מזוהים – כך דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, הופצצו מחסני נשק ומוצבים של המיליציות. פעילים אחרים נמלטו מהאזור מחשש לתקיפה נוספת.