סוריה: ישראל תקפה בדמשק - שני חיילים נהרגו ושבעה נפצעו

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה שבוצעה תקיפה סמוך לנמל התעופה הבין-לאומי בעיר, וייחסה אותה לצה"ל. גורם צבאי בסוריה: נזק נגרם במקום. דיווח: מערכות ההגנה האווירית יירטו כמה טילים

זמן צפייה: 03:11

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה אמש (שני) כי שני חיילים סורים ואזרחית המדינה נהרגו בתקיפה אווירית שביצעה ישראל סמוך לנמל התעופה הבין-לאומי בדמשק. בתקיפה, כך דווח בסוכנות הידיעות, נפצעו שבעה חיילים סורים ואזרח. על פי גורם צבאי, נגרם נזק למבנים. מנגד, במרכז הסורי לזכויות אדם דיווחו כי במהלך התקיפה נהרגו חמישה פעילי מליציות פרו-איראניות ונפצעו יותר מעשרה פעילים. לטענת המרכז הסורי, שלושה מההרוגים אינם אזרחי סוריה.

לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית הופעלו והצליחו ליירט כמה מהטילים. על פי כלי התקשורת בסוריה, התקיפה בוצעה מכיוון רמת הגולן. תושבי עמק הירדן דיווחו על רעש אווירי חריג. מקורות מסרו לסוכנות הידיעות הלבנונית כי נשמע קול נפץ באזור נמל התעופה בדמשק.

עוד דיווח המרכז הסורי כי אמש הופצצו מחוז אזרע ואזור אל-כסוא בדרום המדינה, וכן כמה מוצבים של צבא סוריה במחוז דמשק ודרעא - שם נמצאים גדודים של הצבא הסורי וכוחות של חזבאללה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פיצוץ בצינור גז גרם לניתוק החשמל בסוריה: "ייתכן שנגרם מטרור"

בתגובה לניסיון הנחת המטען בגולן: צה"ל תקף בדרום סוריה

גנץ: ״לא נסבול פגיעה בריבונות – סוריה ולבנון יישאו באחריות״

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

התקיפה הישראלית האחרונה בסוריה אירעה בתחילת החודש, כאשר מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה בתגובה לניסיון הנחת המטען שאירע לילה לפני כן בקו הגבול. כלי הטיס של חיל האוויר תקפו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל". צבא סוריה דיווח כי אין נפגעים כתוצאה מהתקיפה, אך נגרם נזק.