"מצב חירום מסכן חיים": אלפים פונו מבתיהם בסידני עקב הצפות

שירותי החירום באוסטרליה ממשיכים במאמצים לפינוי התושבים מבתיהם בעיר, בעקבות הצפות ענק שפקדו את פרבריה כתוצאה מגשמים עזים באזור. הרשויות במדינה מפצירים בתושבים שחיים באזורים המיועדים לפינוי לעזוב את בתיהם במהרה - לפני שהחשמל יופסק וחייהם יהיו בסכנה

צילום ההצפות בסידני מהאוויר
צילום ההצפות בסידני מהאוויר | צילום: רויטרס

שירותי החירום באוסטרליה ממשיכים גם היום (שני) במאמצים לפינוי התושבים מבתיהם בעיר סידני בעקבות הצפות ענק שפקדו את פרברי העיר, כתוצאה מגשמים עזים באזור. שרת שירותי החירום של ניו סאות' ויילס (אחת מחמשת המדינות באוסטרליה), סטף קוק, התייחסה אתמול בתדרוך תקשורתי להצפות בעיר סידני, ואמרה כי "האירוע מתגלגל במהירות וייתכן כי אזורים שמעולם סבלו סבלו מהצפות - יחוו זאת הפעם".

לדבריה, זהו "אירוע חירום מסכן חיים". כמו כן, השרה קראה לתושבי אוסטרליה כולה להימנע מלהגיע לאזור, ולשקול את יציאתם לחופשה בו. קוק הוסיפה כי הסכרים במדינה לא יחזיקו את המים לעוד הרבה זמן. לטענתה, "המים מתחילים לזלוג מהסכרים. הנהרות נשטפים ומייצרים סכנה לשטפונות". בתוך כך, מים מהסכר המרכזי בעיר סידני "וארגמבה", החלו לזלוג לנהר שמתחבר אליו.

שרת שירותי החירום של ניו סאות' ויילס, סטף קוק
שרת שירותי החירום של ניו סאות' ויילס, סטף קוק | צילום: רויטרס

ראש המדינה, דומיניק פרוט, התייחס גם הוא להצפות והשיטפונות במדינה: "נכון לעכשיו, ברחבי ניו סאות' ויילס, יש לנו 64 אזהרות פינוי ו-71 צווי פינוי. זה משפיע על 32 אלף אנשים ברחבי המדינה". הוא ביקש מהתושבים להימנע מכל נסיעה לא חיונית, כולל בתחבורה ציבורית, מאחר וחלק מהכבישים כבר הוצפו ואחרים בסכנת שיטפונות פתאומיים. "במהלך הימים האחרונים בוצעו 116 חילוצים משיטפונות ואלפי בקשות לסיוע".

לשכת המטאורולוגיה במדינה הזהירה מפני גשמים עזים שעלולים לרדת ביממה הקרובה, שעשויים להגיע לגובה של 4 אינצ'ים (בערך 10 סנטימטרים). לפי הנתונים שמפרסמת הלשכה, בימים האחרונים, ירדו בין 200 ל-350 מילימטרים של גשמים. הגשמים העזים עשויים להוביל גם למפולות של בוץ.

29 בני אדם חולצו בימים האחרונים מהשטפונות, ואדם נוסף נהרג כתוצאה מהן. הרשויות בניו סאות' ויילס מפצירים בתושבים שחיים באזורים המיועדים לפינוי, להתפנות במהרה טרם ישארו בבתיהם כשהם ללא חשמל, ואף יהיו נתונים לסכנת חיים. אחת מראשי הערים במדינה כינתה את המצב כ"הרסני" והוסיפה שחלק מהתושבים פונו בעבר מבתיהם בעקבות שטפונות, ועכשיו הם נאלצים לחוות זאת שוב.

צילום ההצפות בסידני מהאוויר
צילום ההצפות בסידני מהאוויר | צילום: רויטרס

צילום ההצפות בסידני מהאוויר
צילום ההצפות בסידני מהאוויר | צילום: רויטרס